Sunday, April 26, 2015

TUNTUT LALUAN MUDAH UNTUK ANAK CUCU



Maaflah ... baru ada masa nak lihat sedikit potongan video majlis dialog negarawan semalam... 

Kalau ada yang terperasan, Tun dah HINT sebab sebenar beliau menyerang Najib kepada semua. Beliau katakan baliau sangat terhutang budi kepada Arwah Tun Razak kerana melantik beliau jadi menteri. Malah mewasiatkan kepada Tun Hussein Onn untuk melantik beliau sebagai TPM yang seterusnya memastikan tempat yang selamat untuk beliau mengorak langkah sebagai pemimpin No.1 negara.

Lalu Beliau kemudiannya menyatakan bahawa Najib yang merupakan anakanda sulong Arwah Tun Razak menjadi Timbalan Perdana Menteri adalah kerana arahan beliau kepada Pak Lah. Tindakan beliau itu adalah untuk membalas budi kepada "anak".."cucu".. Arwah yang telah banyak berjasa kepada beliau.

PERKATAAN "ANAK" .... "CUCU" ... itu disebut bukanlah semata mata ingin berjenaka kepada penonton..  Perkataan itu adalah jelas SIGNAL beliau kepada semua termasuk DS NAJIB yang pasti turut cuba untuk menghadamkan kata-kata beliau BAHAWA anak beliau termasuk keturunan beliau perlu mendapat keistimewaan LALUAN MUDAH untuk menjadi pemimpin negara pada masa akan datang sama seperti apa yang dinikmati oleh keluarga atau golongan bangsawan yang lain.

Namun hal ini mungkin agak sukar bagi Najib kerana Beliau bukanlah bertanggungjawab untuk menjaga kepentingan individu tertentu sahaja, beliau perlu mengutamakan kepentingan rakyat termasuk kedudukan beliau sendiri yang diperlukan untuk terus memimpin negara.



No comments:

Post a Comment