Monday, May 21, 2018

SELAMATKAN MALAYSIA 2.0





Nilah yang menjadi kebimbangan netizen... BN 2.0..  Guna kuasa untuk tutup kesalahan perasuah. Beri pula jawatan di kementerian strategik. Semuanya terletak pada keputusan PM.. PM terpaksa U turn kerana diugut dinasty lim dengan kes forex.

Inilah masalahnya apabila PM kita ada banyak jenayah masa silam. Banyak perkara yang dia nak buat baik untuk negara terpaksa dilupakan kerana tekanan. Belum lagi kisah seorang lagi bakal PM yang dibelenggu dengan masalah seks siap video pernah tersebar. Inilah wajah #Malaysiabaru. Masa depan yang tidak menentu bakal merencatkan kemajuan negara yang sebelum ini amat pesat berkembang dibawah pentadbiran Najib Razak.

Rakyat Malaysia perlu bertindak lakukan sesuatu. Kali ini benar2 untuk selamatkan negara kita dari dikuasai oleh individu2 yang boleh menjahanamkan negara.

Sunday, May 20, 2018

PAKATAN HARAPAN DIHANTUI TUDUHAN KEATAS NAJIB






Apakah peluang untuk UMNO bangkit semula tanpa Najib?

Beliau mungkin ambil tanggungjawab atas kekalahan UMNO tetapi tidak mustahil sokongan rakyat akan kembali pulih apabila lebih banyak dakwaan terhadap Najib dan kerajaan BN dalam PRU sebelum ini terpaksa dibersihkan oleh kerajaan PH sendiri. Situasi ini memberi kelebihan semula kepada Najib apabila rakyat akan mengakui negara sebenarnya dalam kedudukan yang amat baik ketika dibawah kepimpinan beliau.

Apa salahnya DS Najib dikekalkan? DAP yang pernah kalah 12 kali pun masih menggunakan khidmat pemimpin yang sama.

Dalam ucapan beliau ketika merasmikan persidangan cawangan UMNO di Pekan semalam, Najib melihat trend rakyat yang lebih tertarik kepada berita2 palsu yang dilemparkan PH berbanding laporan sahih prestasi ekonomi negara yang membuktikan kecemerlangan kerajaan pimpinan beliau.

Najib mendakwa PH menggunakan kaedah Machiavelli sanggup memperdaya rakyat dengan pelbagai janji palsu hanya semata-mata untuk mendapatkan kuasa. Beliau dan keluarga menjadi sasaran kerana kedudukan beliau sebagai ketua parti.

KELETAH pemimpin kerajaan PH yang sedikitpun tidak menunjukkan rasa bersalah atau seolah-olah dakwaan seperti BRIM ITU RASUAH, NAJIB JUAL NEGARA KEPADA CHINA, NEGARA MALAYSIA BANKRAP tidak pernah keluar dari mulut mereka, menjadikan rakyat semakin terasa diperbodohkan dan amat terhina.

KEMARAHAN RAKYAT yang sebelum ini dibangkitkan PH terhadap GST yang kononnya menjadi penyebab kenaikan harga barang, begitu jua dengan Tol, hutang PTPTN dan harga petrol yang membebankan kos sara hidup rakyat, akan berpindah kepada mereka.

Demokrasi sepatutnya menghidangkan pilihan idea untuk diperbandingkan manakah parti yang lebih baik menjaga kepentingan rakyat. Walau bagaimanapun kita menyaksikan sebuah parti yang telah banyak berjasa tumbang dek serangan berita dan janji palsu.

Begitu rendahnya nilai susah payah rakyat yang keluar mengundi hanya sekadar  dijadikan bahan percaturan PH untuk menang secara tidak bermaruah. Tuduhan2 Pakatan Harapan terhadap NAJIB akan terus menghantui kerajaan pentadbiran mereka.

Najib tetap akan menjadi faktor untuk kebangkitan UMNO pada masa hadapan sungguhpun kepimpinan dalam UMNO telah bertukar ganti.

Thursday, May 17, 2018

SUCI DALAM DEBU






Saya sebagai antara mereka yang sekian lama mempertahankan Dato Seri Najib di Media Sosial menyaksikan hampir setiap hari Beliau dimaki hamun.. dipersenda .. dipanggil dengan nama yang buruk.. Isteri beliau dijadikan sasaran.. dan sepanjang masa itu tidak ada seorang pun dapat memberikan sebab yang jelas kenapa mereka sanggup memperlakukan pemimpin negara sedemikian rupa.

Namun dari riak wajahnya semalam saya dapat rasakan apa yang berlaku kini seolah2 satu proses yang memberi tamparan kepada mereka yang selama ini mencela beliau. Satu persatu tuduhan yang kononnya menjadi sebab beliau amat dibenci kini terpaksa dijelaskan sendiri oleh musuh beliau setelah mengambil alih pentadbiran negara.

Beliau kelihatan tenang dan tidak sedikit pun melatah. Sebaliknya wajah musuh beliau pula yang jelas kelihatan letih tidak bermaya kerana terpaksa menggalas tugas yang amat besar diusia tua pikun.

Seperti dalam ucapan terakhir beliau seusai PRU lalu... Beliau telahpun lakukan yang terbaik buat rakyat Malaysia. Ia kini terbukti apabila diakui oleh bekas gabenor yang dilantik musuh beliau sendiri untuk menjaga ekonomi.

Segala usaha beliau yang baik untuk rakyat seperti ECRL dan BRIM tetap diteruskan. Rakyat negara ini terus dapat menerima manfaat hasil usaha yang beliau ilhamkan. Cuma GST sahaja tetap kekal dihapuskan yang mana ia merupakan langkah yang sangat berisiko kepada kerajaan musuh beliau kerana perlaksanaannya bakal menyusutkan pendapatan negara dan mungkin juga menjadi kemarahan rakyat apabila sudah ada peniaga menjangkakan harga barang akan naik.

Bezanya kini beliau dapat lebih masa untuk luangkan bersama keluarga setelah lebih 40 tahun menghambakan diri kepada negara. Beliau akan dikenang sebagai Perdana Menteri yang terbaik rakyat Malaysia pernah ada. Terima Kasih Dato Seri... Kami akan merindui kepimpinan Dato Seri.. Hanya Allah sahaja mampu membalas jasa Dato Seri kepada kami semua.



Engkau bagai air yang jernih
Di dalam bekas yang berdebu
Zahirnya kotoran itu terlihat
Kesucian terlinding jua

Cinta bukan hanya di mata
Cinta hadir di dalam jiwa
Biarlah salah di mata mereka
Biar perbezaan terlihat antara kita

Kuharapkan kau kan terima
Walau dipandang hina
Namun hakikat cinta kita
Kita yang rasa

Suatu hari nanti
Pastikan bercahaya
Pintu akan terbuka
Kita langkah bersama

Di situ kita lihat
Bersinarlah hakikat
Debu jadi permata
Hina jadi mulia

Bukan khayalan yang aku berikan
Tapi keyakinan yang nyata
Kerana cinta lautan berapi
Pasti akan kurenang jua

Wednesday, May 16, 2018

ANWAR DIMANGSAKAN MAHATHIR.. BUKAN NAJIB




Semua kata Anwar meliwat..

Ya itu kesudahan.. Tetapi tahu tak kita bagaimana kesalahan ini disiasat?

Bagaimana saya boleh katakan Anwar sememangnya merupakan mangsa tahanan politik?

Merujuk kepada kes liwat yang pertama. Mahathir terlebih dahulu mengetahui masalah perilaku Anwar melalui surat daripada Umi Hafilda Ali. Beliau kemudiannya tidak melakukan sebarang tindakan. Musa Hassan kemudiaannya ditugaskan secara rahsia untuk mengawasi pergerakan Anwar.

Ok perbuatan menghantar seseorang untuk mencari salahlaku ini lah yang dikatakan sebagai Victimisation. Jika keadaan yang sama berlaku di tempat kerja, perkerja yang menjadi mangsa boleh menidakkan hukuman kerana cara kesalahan itu dibongkar adalah dengan mencari-cari apa saja masalah yang boleh dijadikan sebab seseorang itu dikenakan tindakan displin dan kemudiannya diberhentikan kerja.

Hal ini berbeza keadaannya dengan Kes Liwat 2 kerana ada mangsa yang mengadu kepada pihak berkuasa.

Tuesday, May 15, 2018

THANOS DAH KELUAR





Konpius aku dengar ucapan Anwar.. Sama je macam masa mula2 dia kene pecat dengan Mahathir 1998 dulu.. Ya ketika itu aku ada disebelah Anwar sambil pimpin beliau berarak dengan ribuan rakyat yang lain dari Masjid Negara ke Dataran Merdeka.

Auranya masih sama.. Beliau berada dalam mode REFORMASI selama 20 tahun! Sampai dah terlupa beliau sepatutnya mengubah tone ucapanya sama seperti mana beliau berucap dihadapan perwakilan UMNO ketika menjawat jawatan sebagai TPM dulu.

Sepanjang masa itu aku sebagai bekas reformis menulis tentang beliau beberapa kali. Amat faham dengan apa yang beliau maksudkan sebagai mangsa tahanan politik. Drama politik negara memang sangat intense dengan cerita perebutan kuasa diantara tokoh2 pemimpin Melayu yang amat berpengaruh.

Kita saksikan apa pula cerita yang mahu dihidangkan. Dunia itu berputar.. Kadang kala kita berada di atas dan adakala berada dibawah.. Namun semua itu ujian untuk Allah lihat sejauh mana kita tetap cekal mempertahankan kehendak Allah dalam kehidupan kita.

PSSTTT.. Aku nak ingatkan korang.. Anwar tak pernah merasa jadi Perdana Menteri.. Kita lihatlah sama ada dia akan kempunan lagi ataupun tidak dibawah Perdana Menteri yang sama..

AWAN GELAP DI PAGI 9 MEI




Perkataan yang paling kerap di ulang2 oleh netizen sebaik sahaja tewasnya kerajaan pimpinan Dato Seri Najib Tun Razak ialah..

#FITNAH

Bagaimana rakyat dinegara ini terlalu mudah termakan fitnah. Lemahnya pertimbangan dan ceteknya akal fikiran hingga sanggup memangsakan pemimpin yang sekian lama bertungkus lumus memastikan setiap lapisan kumpulan rakyat dibawah pimpinannya menikmati hasil kemakmuran negara.

Boleh disimpulkan pada pagi 9 Mei yang lalu cahaya kebenaran hampir tidak sampai ke muka bumi. Ia dihalang oleh awan gelap fitnah menyelubungi sepanjang persisiran pantai barat semenanjung.

Awan gelap ini terlalu berat tidak lagi mampu untuk ditolak angin. Ia terus mengumpulkan kandungan fitnahnya hingga tidak ada sejalur pun cahaya dapat melepasinya.

Apabila sampai di daerah yang dilimpahi sinaran cahaya, mereka menekupkan muka dan telinga. Terus berjalan tanpa melihat terangnya cahaya. Apatah lagi mahu melihat wajah sendiri dicerminan.

Kini awan gelap tadi telahpun bertukar hujan membasahi bumi.. Giliran sang mentari melimpahkan cahaya. Tidak ada satu daerahpun terhalang dari menerima cahayanya. Mereka tidak dapat lari daripadanya. Kini mereka dipaksa untuk berfikir. Cuba menjawab dan menilai semula adakah jawapan sebelum ini masih sama.

Tidak... Tidak sama..

Dulu tidak mahu siasat.. Tak mahu dengar penjelasan.. Tak kisah sungguhpun ada yang sanggup berterus terang.. Yang dibawa bekal sampai ke peti undi hanyalah sangkaan semata mata... Kini telah jelas semuanya..  Apa tidaknya, ia datang dari pihak yang kamu sangat percaya hingga segala kotoran fitnah kamu sanggup terima daripadanya..










Monday, May 14, 2018

UMNO TUMBANG KERANA SI TANGGANG



"Apa mak nasihat dia cara jaga baby dia langsung tak mahu pakai.. die lebih percaya apa orang kata kat internet dari pengalaman mak besarkan 3 orang anak... "

Itulah keluhan mak bile adik aku baru dapat baby.. Itulah keadaan generasi hari ini yang rasa diri mereka sudah lebih cerdik dan tak perlu kepada nasihat orang tua. UMNO kekal memerintah sekian lama kerana hubungan kekeluargaan orang melayu sangat kuat. Mereka amat hormatkan Ibu dan Ayah.. Ayah tak putus2 nasihatkan anak2 jangan lupa kepada jasa UMNO. Kalau tak kerana UMNO kita takkan mampu hidup selesa seperti sekarang ini. Namun zaman sekarang apabila pulang dari bandar anak2 pula paksa mak ayah undi parti musuh dengan pelbagai alasan dengan penuh rasa kebencian.

Hari ni Mak Bapak kata.. Zaman aku dah habis dah.. anak2 aku dah pun hidup senang.. Aku dah tak ada apa2 yang aku mahu sebelum menutup mata. Kau lah yang buat pilihan untuk masa depan anak2 kau sendiri. Renunglah wajah mereka. Usah kau kesal jadi anak derhaka. Mak Bapak tetap doakan kau dan keluarga selamat..