Sunday, August 18, 2019

ZAKIR NAIK : CINA INDIA TAKUT ISLAMISASI





NABI Muhammad SAW hidup aman di Mekah sekian lama. Hanya apabila Baginda mula berdakwah barulah pelbagai gangguan malah cubaan BUNUH beliau terpaksa hadapi. Dakwah adalah kerja setiap yang mengaku Muslim. Tetapi kerja ini ditinggalkan sekian lama. Sebab itu tidak pernah golongan kafir merasa terganggu selama ini.

Orang Islam tidak sepatutnya mengharapkan Dr Zakir untuk berdakwah dinegara kita. Jika kita telah melakukan kerja dakwah ini sejak awal Kemerdekaan dahulu, sudah tentu kini perihal yang dibawa Dr Zakir Naik bukan asing dalam polemik perdebatan antara agama bagi rakyat negara kita.

Namun dunia sebenarnya tidak pernah bebas dari perselisihan diantara Agama. Sebab itu tema dibawa Dr Zakir ialah PEACE atau AMAN. Agama tidak perlukan kekerasan. Allah telah bekalkan kita cukup maklumat melalui AlQuran untuk berdakwah mengajak lebih ramai manusia kembali kepada agama fitrah.

Sungguh malang negara majoriti Muslim seperti Malaysia tidak mampu mengislamkan lebih ramai orang cina dan india malah hak kedudukan mereka sebagai Pribumi dan agama mereka dalam perlembagaan pula berdepan dengan pelbagai cabaran.

Saturday, August 17, 2019

ALASAN KERAJAAN BANYAK HUTANG TAKTIK BERHASIL ELAK KEMARAHAN RAKYAT.



ALASAN KERAJAAN BANYAK HUTANG TAKTIK BERHASIL ELAK KEMARAHAN RAKYAT.

Rakyat tak pernah marah apabila pelbagai bantuan dan subsidi yang bertahun2 dinikmati di bawah BN tiba2 tidak diteruskan pada zaman PH. Mereka cuba fahami dan beri masa kepada kerajaan PH mencari jalan menyelesaikan masalah ini. Dalam masa yang sama rakyat menyalahkan kerajaan terdahulu kerana terlalu banyak meninggalkan hutang hingga mencecah 1 TRILLION.

Tapi macam mana Gabenor boleh kata hutang naik pula.. Dah naik pun tak sampai 1 TRILLION lagi...

Jadi pengumuman hutang banyak 1 TRILLION sebelum ini tidak betul lah? Besarnya manfaat alasan hutang 1 TRILLION. Jika tidak memang dah lama terbalik kerajaan PH dirempuh rakyat seluruh negara yang berang.

Monday, August 5, 2019

APALAH DOSA KERAJAAN PAKATAN HARAPAN...




Bukan Pakatan Harapan tak pandai tadbir negara.. Tetapi Allah yang tetapkan dibawah Pakatan pelbagai masalah timbul.. Mungkin kerana ramai sangat mereka yang terinaya mendoakan perkara yang tak baik berlaku terhadap Kerajaan.

Cubalah Kerajaan minta maaf kepada Dato Seri Najib dan beri pampasan kepada beliau atas gantirugi mengfitnah beliau selama ini hingga di seret ke mahkamah setiap hari. Pulangkan kembali segala sokongan dan bantuan yang pernah diberikan kepada rakyat oleh kerajaan sebelum ini.

InsyaAllah Allah akan memaafkan dan memberkati kerajaan Pakatan Harapan dan rakyat turut menerima manfaat oleh kerajaan yang bebas dari segala bentuk perbuatan zalim dan penginayaan.

Thursday, July 25, 2019

PH KEBAL KETIKA JADI KERAJAAN MAHUPUN PEMBANGKANG. KENAPA?...




Belajarlah Dato Seri... Ambil pelajaran. Jangan bagi muka kepada mereka lagi. Jangan biarkan kerajaan bertukar atas apa alasan sekali pun. Saya pasti ketika UMNO berkuasa ada kumpulan khas yang memastikan agar mustahil kerajaan bertukar tetapi khabarnya Dato Seri memilih untuk guna khidmat perunding luar sebagai langkah transformasi politik. Sekarang keadaan Dato Seri rupanya terus dijadikan sasaran seolah2 tiada sosok lain yang mampu menggugat kedudukan kerajaan PH.

Dato Seri bukanlah pakar pejuang jalanan yang boleh membawa gelombang demi gelombang kebangkitan rakyat hingga kerajaan lumpuh. Rakyat hanya mampu tengok melihat Dato Seri yang jelas tiada plan B untuk mengunci tindakan kejam kerajaan PH. Padahal dahulu Dato Seri nak buat apapun hatta nak menghukum kesalahan mereka sendiri ditangguh2 kerana takut kebangkitan rakyat. Mereka seperti kebal undang2 kerana kehebatan mereka menyuntik kebencian rakyat. Kini kerajaan seolah2 boleh lakukan apa saja yang dimahukan tanpa perlu bimbang apa2..

Ayat2 Dato Seri yang terakhir belum cukup pedas untuk buat rakyat berkobar2 membara untuk mendesak kerajaan agar menjunjung demokrasi tanpa penyalahgunaan kuasa.

Saturday, July 6, 2019

DR MAHATHIR SUDAH BAKAR TALI HUBUNGANNYA DENGAN DAP





Macam mana ia bermula kita sudah tahu sebabnya. Ia akan berakhir dengan sebab yang sama. Dr Mahathir tetap mahu kekal menjadi pembuat keputusan bagi mewakili seluruh orang Melayu agar tiada siapa yang dapat menghalang anak beliau Mukhriz mendaki ke posisi paling tinggi dan mewarisi kedudukan yang mampu dikawal beliau sebanyak 2 kali.

Orang Melayu tidak dapat tidak perlu berbincang dengan teliti mendapatkan lebih banyak maklumat tentang apakah sebenarnya yang berlaku sehingga memaksa Dr Mahathir mengangkat bendera putih. Mungkin ada perkara yang tidak sesuai untuk nyatakan secara umum.

Seruan terbuka Dr Mahathir membuktikan beliau baru sahaja membakar jambatan kerjasamanya dengan DAP. DAP mungkin ada mengemukakan rancangan yang mungkin bagi Dr Mahathir sebagai keterlaluan berbanding pelbagai perancangan merugikan orang Melayu yang telahpun dilakukan sebelum ini.

Sungguhpun kita sepatutnya duduk berbincang  sekian lama dulu sebelum semua ini berlaku.  Perbincangan yang amat penting menentukan haluan politik  antara 2 pemimpin paling berpengaruh orang Melayu, iaitu Dr Mahathir dan Najib Razak di mana ketika itu mereka masih lagi mampu bekerjasama telah pun berlaku tetapi gagal untuk membentuk apa2 persetujuan. Walau bagaimanapun, untuk sebuah perbincangan pada bila2 masapun sepatutnya tiada yang kita boleh kata ianya sebagai terlambat. Apa yang berlaku telah pun berlaku. Semua pihak telahpun menerima balasan dan banyak juga pengajarannya.

Mungkin boleh saja Allah takdirkan BN kalah dalam keadaan Dr Mahathir masih kekal menjadi tunggak kepada BN dan jawatan Perdana Menteri jatuh ketangan mereka yang boleh membawa negara ini kearah yang lebih teruk keadaannya berbanding sekarang. Kini paling tidak kuasa Perdana Menteri masih dikalangan orang yang mampu kita bawa berbincang dan mengatur sesuatu termasuk bila boleh Parlimen dibubarkan. Oleh itu saudara2..

Saya antara yang paling awal memaki hamun Dr Mahathir dikala awak2 semua masih memujanya berpendapat usah lah kita tutup ruang perbincangan. Masa depan bangsa kita bukan hak milik mana2 individu. Oleh itu ia sepatutnya diputuskan secara bersama. Bersama duduk semeja dengan satu agenda .

Dalam politik untuk bina kekuatan memang tiada permusuhan dan persahabatan yang kekal lama. Perselisihan memang merobohkan persepakatan. Namun proses untuk membentuk kerjasama perlu berlaku lebih pantas dari itu. Pantasnya seolah2 ia berlaku semalaman hingga menyebabkan musuh keliru. Kerana kita tidak mahu membuang masa jadi pembangkang yang hanya mampu melihat saja musuh berkuasa meratah apa yang selama ini kita bina dan akhirnya segala yang pernah menjadi kebanggaan kita musnah dan terpaksa merangkak semula digaris permulaan.

Sunday, June 2, 2019

Serah zakat, Iftar di kuil KONGSI KEKUFURAN






Serah zakat, Iftar di kuil KONGSI KEKUFURAN

Dalam menangani isu orang kafir menyerahkan zakat dan jemputan majlis berbuka puasa di rumah ibadat orang bukan Islam ini ternyata masih ramai diantara kita termasuk mereka yang berotoriti dalam urusan agama pihak berkuasa negeri masih keliru. Tiada persepakatan dan ini amat menjelaskan kelemahan orang Islam di negara kita tentang kefahaman mereka terhadap agama mereka sendiri dalam menyesuaikan dengan nilai2 yang diperkenalkan oleh orang kafir.

Pesanan Allah yang diulang2 dalam Al Quran tentang bahaya kekufuran dan sikap orang beriman terhadapnya sepatutnya menjelaskan pendirian kita terhadap isu ini. Allah berpesan Janganlah kamu mati melainkan dalam agama Islam dan banyak ayat2 lain yang menzahirkan kebencian Allah terhadap dosa kekufuran iaitu mensyarikatkan Allah dengan lain2 sembahan seperti yang dilakukan oleh agama2 lain. Jauhnya berbedaan nasib dan ancaman siksa yang tiada kesudahan terhadap golongan yang menolak keesaan Allah di hari pembalasan amat menggerunkan.

Hal ini sepatutnya menanamkan rasa gementar dan ketakutan terhadap jiwa kita sebagai orang Islam apabila mendekati mahupun sekadar melihat dari jauh rumah ibadat dan simbol2 agama lain ini yang mana telah menjadi asbab jutaan manusia terpaksa menerima seburuk2 pembalasan di akhirat kelak.

Orang kafir mencipta nilai2 yang disifatkan sebagai sejagat memerangkap orang Islam untuk membenci agama sendiri. Apabila Islam tidak mengiktiraf agama lain.. Apabila Islam mahu meletakkan diskriminasi melalui sikap kita terhadap mereka yang bukan Islam.. Apabila kita mengasingkan barang keperluan mahupun tidak menjamah makanan yang mereka sediakan... Semua ini bertentangan dengan nilai sejagat ciptaan mereka dan Islam akan dianggap terasing, anti perpaduan dan keharmonian, malah memandang hina agama2 lain. Kita kemudiannya makin malu dengan ajaran agama kita sendiri dan mula melakukan penyesuaian untuk memuaskan hati penganut agama lain sungguhpun bertentangan dengan syarak.

Islam itu datang dengan sifatnya yang ungul sebagai satu2nya agama yang diiktiraf oleh Allah. Mana mungkin cahaya dan pentunjuknya dapat ditandingi oleh apa yang ada pada agama lain. Sikap baik terpuji yang dilakukan oleh penganut agama lain untuk mengambil hati umat Islam tidak sedikitpun melepaskan mereka dari tuntutan untuk mengakui keesaan Allah. Malah segalanya seperti debu ditiup angin dan tidak bermanfaat sedikitkan untuk menyelamatkan diri mereka dari siksa dosa kekufuran.

Meletakkan agama Islam seolah2 sama kedudukannya dengan agama2 lain adalah satu fitnah yang besar menggelapkan cahaya hidayah yang mungkin berasal dari batang tubuh yang sudah lama bergelumang dengan zulumat yang akhirnya sanggup berkongsi segalanya termasuk tempat kembali selepas mati.

Tuesday, May 14, 2019

DAH JADI MACAM SINGAPURA? BELUM.. DALAM PROSES





Cepat atau lambat Malaysia akan tetap jadi seperti Singapura. Lahirnya sebuah negara baru seperti Singapura amat bergantung kepada sokongan orang Melayu. Jauh berbeza dari Singapura pada hari ini, permulaannya masih mengekalkan identiti asal masyarakat setempat melalui perlembagaan yang menjadikan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi negara. Malah lagu kebangsaannya pun bertajuk MAJULAH SINGAPURA. Yusof Ishak sebagai tokoh wartawan dan pengasas akhbar Utusan Melayu yang terkilan dengan kerajaan Tunku diangkat menjadi Presiden pertama negara itu.

Perubahan dilakukan sedikit demi sedikit agar orang Melayu tidak menyedari apa yang sebenarnya berlaku demi mengelak risiko penentangan dari kaum itu. Disebalik janji manis dan harapan kehidupan orang Melayu akan menjadi lebih baik, mereka diperkenalkan polisi hak samarata antara kaum yang akhirnya menjadikan orang Melayu ketinggalan jauh dibelakang. Mereka juga dipecah2kan mengikut ethnik asal seperti Jawa, Bugis, Banjar, Boyan, agar dapat menghalang penyatuan orang2 Melayu dibawah satu panji.

Apa bezanya dengan apa yang berlaku di Malaysia? Dalam tempoh setahun pertama pemerintahan PH dasar hak samarata telah pun dilaksanakan dari segi peruntukan kewangan apabila kementeriannya diberikan kepada DAP. Institusi kewangan dan syarikat yang banyak membiayai kebajikan dan pembangunan orang Melayu dilelong asetnya atas alasan membayar hutang negara. Orang Melayu dipastikan tiada lagi tempat bergantung dengan ketiadaan bantuan dana malah disuruh pula berdikari. Orang Melayu akhirnya jatuh miskin tidak terbela dan menjadi hamba ditanah air sendiri.