Thursday, July 12, 2018

HUKUMAN KEPADA MEREKA YANG ISLAM HANYA PADA NAMA




Jawatan strategik yang berkuasa untuk tentukan orang lain buat tu betul atau salah telah pun diberikan kepada orang bukan Islam. Jadi apa yang kita boleh buat sekarang ialah usahakanlah agar mereka memeluk agama Islam ataupun setidak2nya faham dan tidak memusuhi Islam.

Islam itu agama yang dinamik dan paling cepat luas berkembang di dunia. Tetapi tidak bagi Malaysia.. Islam amat tidak disukai malah dibenci oleh penganut lain.

Sungguhpun Malaysia mempunyai majoriti rakyat beragama Islam, kita masih lagi berdepan dengan masalah memberi kefahaman kepada minoriti bukan Islam.

Pada pendapat saya mereka yang bukan Islam di Malaysia ini masih rendah kefahaman mereka terhadap Islam hingga mereka rasa tidak selamat apabila negara ditadbir oleh orang Islam.

Yang menjadi masalah sebenarnya orang Islam itu sendiri. Mereka tidak faham tentang Islam. Tindak tanduk kelakuan mereka tidak membezakan antara mereka dan penganut2 agama lain. Malah Islam dikalangan orang Melayu termasuk mereka yang bergelar asatizah pun sifatnya terlalu negatif hingga saling berbalah dan menggambarkan Islam sebagai agama yang bermasalah.

Pengabaian orang Melayu terhadap agama mereka sendiri menyebabkan tumbangnya pemerintah yang selama ini gigih menjaga kepentingan agama Islam. Mereka tidak menjadikan Al Quran sebagai sumber rujukan dalam mendepani sebarang permasalahan ummah. Akhirnya mereka mengikut hawa nafsu sendiri dan itulah natijah dari perbuatan mereka yang selama ini Islam hanya pada nama.

Friday, July 6, 2018

KERAJAAN MILIK RAKYAT. BUKAN MILIK PERIBADI MANA2 INDIVIDU




Bolehkah guna mandat kerajaan untuk tujuan balas dendam?

Kerajaan ni bukan hak peribadi mana2 individu.  Kerajaan adalah milik rakyat dan berfungsi untuk menjaga kepentingan rakyat.

Jika kuasa diberi digunakan oleh individu tertentu untuk memenuhi dendam peribadi maka ia satu perbuatan yang menyalahgunakan kuasa.

Jangan gunakan kuasa yang ada pada Polis dan SPRM untuk tujuan peribadi. Polis dan SPRM adalah badan berkecuali yang tidak sepatutnya dilacurkan untuk memenuhi dendam peribadi sesiapa pun.

Pasukan ini diwujudkan untuk menjaga keamanan negara. Hak setiap rakyat untuk hidup aman jauh dari ketakutan dan gangguan perlu dipertahankan. Bukan manjadi senjata mana2 ahli politik untuk menakut2kan sesiapa demi menyelamatkan kedudukan sendiri.

Ketua Polis dan Ketua Pengarah SPRM juga sepatutnya tidak menjalankan tugas untuk memenuhi hasrat mana2 ahli politik atau sebagai menjamin jawatan yang mereka duduki sendiri.

Kerjasama antara IGP dan KP SPRM dengan ahli politik adalah perbuatan yang tidak menghormati mandat yang rakyat berikan. Perbuatan memberi tekanan dan memangsakan warganegara lain bukanlah urusan rasmi kerajaan dan ia mencemarkan imej dan integriti kerajaan dimata dunia.

Thursday, July 5, 2018

KERAJAAN PH MILIK ORANG KAFIR. MELAYU DAH JADI HAPRAK DINEGARA SENDIRI.





Rafizi tak tahu ke Kerajaan PH ni memang milik orang KAFIR. Sekarang dah kene maki dengan orang KAFIR baru Rafizi nak terkedu?

Kerajaan PH adalah kerajaan yang mempunyai majoriti orang kafir. Serta merta suara orang Islam macam Rafizi yang mahu menegur kerajaan PH akan dibalas dengan maki hamun orang Kafir. Tak kiralah berapa besarnya peranan Rafizi untuk tumbangkan UMNO. Yang penting orang Kafir lah akhirnya yang mendapat manfaat.

Rafizi selama ini bekerja untuk berikan kuasa kerajaan kepada orang KAFIR.

Pengundi Pakatan Harapan mengundi untuk berikan kuasa kerajaan kepada orang KAFIR.

Macai yang bermati-matian siang dan malam bergelumang dengan cerita fitnah, mendabik dada kononnya mereka sudah menang pun rupanya hanya bersusah payah untuk memberikan kuasa kerajaan kepada orang KAFIR.

Jika panglima perang yang hebat sanggup terima apa saja risiko demi Pakatan Harapan pun dilayan sebegitu rupa orang2 KAFIR PH, layanan yang macam mana pencacai bawahan PH boleh harapkan jika tidak setuju dengan kerajaan. Melayu PH tiada nilai apa2.. Tak mampu buka mulut untuk suarakan pendapat kepada kerajaan pilihan sendiri. Ini kerana mereka Melayu dan mereka beragama Islam.

Allah dah larang kita orang Islam dari bersekongkol dengan kuasa politik orang KAFIR. Tetapi korang DEGIL. Korang tak pedulikan hukum agama sendiri. Korang dah bertuhan nafsu dendam terhadap saudara seagama. Akhirnya seluruh orang Melayu termasuk sikitol seperti kau kini seperti melukut ditepi gantang. Ramai tetapi lemah seperti buih dipantai. Tadah dan pasrah dengan apa saja keputusan kerajaan orang KAFIR ni.

Allah tetapkan larangan sebab nak orang Islam kuat. Allah benci dengan orang Islam yang lemah. Agama bakal tergadai. maruah Islam akan tercemar. Orang Islam akan jadi orang suruhan dan mangsa buli orang KAFIR dinegara mereka sendiri. Malang sungguh nasib orang Melayu Islam di Malaysia ini..


TEKANAN KEWANGAN TERHADAP PARTI LAWAN MENCABUL HAK ASASI RAKYAT DAN MEMPERKOSA DEMOKRASI






Satu daripada strategi PAP Singapore benamkan musuh politik mereka ialah dengan memberi tekanan dari segi KEWANGAN. Musuh politik mereka sungguhpun tidak dipenjara tetapi mereka akan jadi bankrap dengan saman dari kerajaan. Di Malaysia saya percaya cara yang sama di ilhamkan oleh DAP dengan membekukan semua akaun yang ada kaitan dengan bekas Perdana Menteri dan parti yang beliau wakili.

Ini jelas adalah satu tindakan yang mencabul hak asasi rakyat negara ini. Parti yang membentuk kerajaan sekarang telah menyalahgunakan kuasa dengan mencipta alasan dan melanggar SOP penguatkuasaan untuk menekan parti lawan.

Kerajaan PH ternyata tidak profesional dan sanggup mencemar imej mereka yang kononnya mempertahankan prinsip KEADILAN UNTUK SEMUA. Adakah kerajaan hari ini sedar kerana demokrasi yang suburlah mereka dapat merasa menjadi Kerajaan selama ini? Adakah kini mereka ingin BUNUH demokrasi kerana bimbang kedudukan mereka tergugat?

MEMPERTAHANKAN DEMOKRASI BERMAKNA MEMPERTAHANKAN HAK MEMILIH RAKYAT. Kerajaan PH perlu berhenti dari sewenang2nya mempergunakan kelebihan kuasa yang rakyat telah amanahkan kepada mereka dari terus diperkosa dengan agenda politik sempit dan kotor mereka.

Kerajaan PH sepatutnya menumpukan kepada prestasi mereka bagi memberi keyakinan kepada rakyat bahawa mereka tidak tersalah pilih pada pilihanraya yang lalu. Menyalahgunakan kuasa dengan menafikan hak rakyat bersuara adalah satu pengkhianatan dan penyelewengan terhadap amanah yang rakyat telah berikan.




MACAI ASYIK LAWAN SALAH ORANG. TU YANG MASALAH TAK PERNAH SELESAI




MACAI ASYIK LAWAN SALAH ORANG. TU YANG MASALAH TAK PERNAH SELESAI

Selama ni macai ulang kerajaan BN zalim sebab siksa rakyat dengan cukai GST. Kononnya cukai GST nilah yang naikkan harga barang. Sekarang ni GST dah takde apasal harga barang tetap naik? Menteri korang kata yang naikkan harga barang adalah peniaga. So selama ni korang dah salah lawan orang ke? Nak tunggu menteri korang cakap baru nak percaya. Selama ni kau sindir dan ejek menteri BN. Kau tuduh tanpa sebab yang munasabah.

Sama la dengan banyak tuduhan lain sesuka hati je korang main percaya cakap Penghasut PH dan Pandikutty sampai sanggup kau gelarkan PERDANA MENTERI TERBAIK rakyat Malaysia pernah ada dengan gelaran PEROMPAK PENCURI PENYAMUN.

Kau sedar tak apa yang korang buat tu sebenarnya?

Atas propaganda yang memperbodohkan korang macam isu GST ni la korang bagi undi kepada PH. Bila sudah jadi kerajaan harga barang mahal macam mana pun korang telan rilek je. Jadi yang korang dok bising harga barang mahal ni bila nak selesai? Makin teruk lagi adalah!

Cuba korang bagi tahu aku duit korang cukup ke tak bulan2 ni ingat diorang kisah ke? Kerajaan sekarang memang selama ni ditaja taukey... Kalau tak kerana derma taukey ingat boleh ke diorang ada pejabat sendiri di setiap pelusuk negara. GST dihapuskan negara rugi lebih 21 Billion selama 3 bulan. Tapi diorang buat jugak sebab dah terhutang budi dengan sumbangan Taukey.

Korang selama ni dah kene game dengan taukey dan diorang ni terus terselamat dari persalahkan even lepas korang dah jadi bangsat kat tanahair sendiri.

Kalau dah jadi macai mana boleh pikir bro... Lawan salah orang brader.. Macam tembak kaki sendiri..

Kalau tak rasa bodo dan hina aku tak tahu la.. Tauke jugak tahan gelak duit bank akaun berkepok menipu korang ... Korang dan pemimpin yang sebangsa dan seagama dengan korang kene tekan siang malam.

Memang patut la Rafizi pun pelik la dengan macai macam korang.. Seumur hidupla korang terus lawan salah orang .. Kerja sia2 langsung takde untung dan menyusahkan diri dan merugikan anak cucu sendiri..Macai oh macai...

https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/07/445573/harga-barangan-asas-mahal-walaupun-selepas-gst-sifar

Tuesday, July 3, 2018

KORANG SIBUK BERGADUH HABIS RAKYAT NI MACAM MANA?




Baik ketika zaman BN mahupun PH keadaannya sama saja. Pelbagai isu digunakan untuk menjatuhkan pihak lawan. Isu menjadi senjata untuk dikumandangkan setiap hari tanpa mengharapkan kesudahan.

Rakyat diheret dalam kancah permusuhan dan perebutan kuasa orang lain hingga mereka terlupa untuk bertanya apakah ini semua memberi manfaat dan membantu memperbaiki kehidupan diri mereka sendiri dan keluarga?

Apakah politik itu sama nilainya seperti menang dan kalahnya pasukan bolasepak pilihan? Perasaan sedih dan gembira atau mainan ejekkan kepada mereka yang kalah tanpa ada apa2 kesan dalam kehidupan kita sehari hari?

Cukup2lah rakyat dipermainkan seperti lembu dan kambing ternakan. Kita semua dianugerahkan dengan kelebihan akal menilai untung rugi hasil dari perbuatan sendiri dan orang sekeliling.

Menggunakan kebijaksanaan untuk mengelak dari membuat keputusan yang boleh memudhoratkan diri sendiri. Mengambil langkah berjaga2 agar tidak menjadi mangsa mereka yang sentiasa berniat buruk dan mahu kelebihan yang ada pada diri kita dilucut dan keturunan kita dimalukan.

Sudah tiba masanya rakyat bangkit memikirkan nasib mereka sendiri. Jangan mudah terbawa2 dengan isu yang bertujuan untuk melekakan diri kita dari menuntut hak dan janji2. Mereka pihak yang berjanji gunung dan laut memang licik memberikan alasan untuk melepaskan diri. Kuasa sudah ditangan rakyat diabaikan. Kemahuan mereka menggenggam rakus melepaskan dendam menjadi keutamaan.

Apa jadi dengan rakyat dan negara? Di manakah tahap dan prestasi mereka? Adakah memuaskan atau sekadar dilapikkan pelbagai alasan? Sejauh mana ketelusan? Apakah jaminan negara ditadbir dengan jujur? Adakah tuntutan dan teguran rakyat dilayan selayaknya? Atau tekanan dan ugutan melalui kuasa yang diberikan pula menjadi balasan?

Jika rakyat tidak biarkan minda mereka dikawal sesiapa sudah pasti skandal dan isu bukan menjadi kepentingan mereka. Mereka hanya perlu lihat hasil dan manfaat kebaikan yang diterima. Abaikan serangan cerita yang berteraburan.

Selagi rakyat mengabaikan nasib mereka sendiri maka jangan haraplah ada kerajaan yang akan ambil peduli menjaga kebajikan dan kelangsungan hidup mereka. Mereka akan terus ditindas dan diperbodohkan dengan cerita2 yang sedikit pun tidak melegakan perut anak yang kelaparan.

Sunday, July 1, 2018

MAHATHIR BAWA MESEJ DAP MELAYU JUGA HANYA PENDATANG



Mahathir datang ke Indonesia membawa mesej Melayu sebenarnya pendatang. Mahathir menjadikan Bapak Mertuanya sebagai contoh.

Apa yang Mahathir katakan hanyalah mengulang dakwaan seorang Ahli Parlimen DAP yang mendakwa Melayu bukan berasal dari tanah ini dan Melayu hanya pendatang tiada bezanya dengan Cina.

Malangnya pemimpin yang dianggap serba serbi hebat dimata orang Melayu kini hanya sekadar tape recorder dan diarahkan DAP untuk membunuh survival bangsa sendiri..