Thursday, June 6, 2024

Hijrahlah Palestin, bumi Allah itu luas

 


Hijrahlah Palestin, bumi Allah itu luas

 

Diperintahkan oleh Allah dan juga sunnah Nabi apabila baginda tidak lagi mempunyai pelindung yang dapat diharapkan setelah kewafatan pakcik baginda yang merupakan penjaga kota Mekah. Keselamatan Nabi dan umat Islam lebih terancam dengan perlantikkan Abu Lahab musuh Islam paling ketat sebagai penjaga kota mekah yang baru. Malah nyawa nabi hampir melayang disaat akhir sebelum beliau meninggalkan rumah bersama Abu Bakar..

 

Dalam hal ini Nabi meninggalkan Mekah merupakan tempat kelahiran beliau dan juga kiblat serta tempat suci utama umat Islam.

 

Bumi Allah itu luas, apakah alasan didepan Allah nanti jika anak2 kaum wanita dan golongan tidak berupaya dijadikan mangsa kezaliman yahudi dikala semua tau kisah penghijrahan Nabi apabila sudah tiada pelindungan yang boleh diharapkan?

 

Boikot?

 

Boikot bukan sejenis perlindungan. Kejahatan bani Israel ini sudah menjadi kutukkan biasa dalam AlQuran.. Apa yang berlaku selama ini hanya membenarkan apa yang terkandung didalamnya.

 

Dari dahulu lagi Yahudi adalah kaum yang menggunakan agama untuk mendapat kedudukan didunia.. Kebencian mereka terhadap umat Islam ialah kerana nabi terakhir tidak datang dari kaum mereka. Lalu apa yang menyebabkan umat Islam ditindas mereka adalah sebab kebanyakkan kita turutama negara2 sebangsa dengan Palestin telah dibeli oleh Israel untuk kemewahan dunia.

 

Jadi untuk menewaskan Israel mampukah kita menghilangkan rasa kenginginan kita terhadap dunia dan kenikmatannya seperti para sahabat?

 

Ya.. boikot adalah ajaran Islam.. Tetapi bukan boikot terhadap restoran .. tetapi boikot terhadap keinginan dan kenikmatan dunia.. Kalau ada yang baru tau dan terasa janggal maka Islam belum lagi diperkenalkan kepada anda.. Baca lah AlQuran kalau anda rasa Islam itu agama anda.. Bukan sekadar belas kasihan terhadap mereka yang enggan berhijrah dan sanggup dijadikan mangsa kezaliman pemimpin kepada mereka yang cintakan dunia dan kenikmatannya!

Sent from my iPhone

 

No comments:

Post a Comment