Monday, September 15, 2014

MATI di SYRIA tiada kena mengena dengan AGAMA!




Kita perlu kawal dan sekat anak-anak muda kita dari mengorbankan nyawa mereka untuk krisis politik dalaman SYRIA. Secara spesifik ia langsung tidak boleh dikaitkan dengan AGAMA. Ia jelas sekadar sengketa manusia untuk rebutkan kuasa dan siapa terlibat berbunuhan sesama Islam adalah BERDOSA dan menderhaka kepada Allah! 

Jangan terlibat dalam menyebarkan sebarang propaganda politik yang cuba mendapatkan simpati dan sokongan masyarakat Islam dunia seperti pemerintah SYRIA syiah, zalim dan sebagainya. Jika benar pun itu semua ia tidak langsung boleh jadikan syarat menghalalkan kita terlibat sama dalam sengketa dan kemudiannya menobatkan sesiapa yang terkorban sebagai SYAHID.

Jika anda setuju dengan kesyahidan mereka maka anda juga patut setuju dengan kesyahidan mereka yang berjuang dalam AlMaunnah dan terlibat dalam peristiwa MEMALI. Apa? Kerajaan Malaysia tidak Zalim berbanding SYRIA? Sejak bila kita mempunyai rujukan membezakan tahap kezaliman sesebuah negara terhadap rakyatnya?

Yang salah tetap salah, yang betul tetap betul. Jangan jadi pembantu kepada kesesatan dan kejahilan. Ada seribu satu cara untuk berjihad dan mati syahid kerana mendapatkannya TETAPI bukan mati kerana terlibat dengan sengketa politik di SYRIA!

No comments:

Post a Comment