Monday, May 7, 2018

DAP NAK JAGA CINA, UNDI MELAYU PULA YANG HILANG




Di saat akhir sebelum Malaysia membuat keputusan, kelihatan DAP kini menghadapi situasi yang sukar apabila turun bertemu pengundi. Keadaan ini adalah disebabkan 2 perkara besar DAP lakukan sebelum ini.. Yang pertama: Menerima Tun Mahathir dalam PH...Yang Kedua: Menggunakan logo PKR dalam PRU.

Memanglah dari segi strategi, pimpinan DAP boleh menjelaskannya diperingkat tertinggi. Bagaimana dengan pengundi? Mereka pasti menuntut untuk mendapatkan penjelasan yang sama. Dalam usaha DAP ingin menyakinkan pengundi terutama sekali disaat akhir ini, mereka terpaksa mendedahkannya dalam siri ceramah yang terbuka.

Semalam melalui sebuah rakaman ceramah oleh Nga Kor Meng yang didedahkan melalui TV3, jelas beliau kelihatan menghadapi kesukaran untuk menyakinkan pengundi tentang strategi yang digunakan DAP ini.

Beliau menyatakan tugas Mahathir yang belum selesai ialah untuk menumbangkan Najib. Setelah tugas ini selesai beliau boleh ikut Lee Kuan Yew (meninggal dunia) bermain mahjong.   Strategi dan helah seperti ini tidak sesuai jika didengar oleh penyokong Tun Mahathir sekali gus mengesahkan DAP memperalatkan beliau untuk memperdaya pengundi Melayu.

Logo DAP yang hilang dalam PRU kali ini juga meresahkan ramai pengundi cina. DAP sebenarnya meletakkan calon mereka dibawah telunjuk pengurusi parti keadilan dan pasti jika PH menang, status YB PH adalah lebih terjamin dibawah kepimpinan PKR bebanding DAP.

DAP terpaksa membuang masa membuat penerangan sebegini kepada pengundi mereka diseluruh negara. Itu bagi mereka yang sempat hadir ke siri ceramah ini. Bagi yang tidak sempat hadir jumlahnya mungkin lebih besar lagi. Bak kata pepatah apa yang dikejar tidak kesampaian, yang dikendong pula keciciran..

No comments:

Post a Comment