Tuesday, January 13, 2015

KECENDERUNGAN KITA ADALAH KETETAPAN ALLAH



Ayat ini bunyinya biasa tetapi sangat menakutkan jika kita perhatikan kecenderungan amal perbuatan kita sehari-hari. Kerana dari situ kita dapat menilai ketetapan apakah yang telah Allah berikan kepada kita. Ya..amal perbuatan kita secara sengaja memberikan gambaran adakah kita akan dijauhkan dari siksa api neraka ataupun sebaliknya.

Jangan pernah berpuas hati dan jangan sekali-kali berdiam diri. Terus merayu kepada Allah agar kita diberikan ketetapan yang baik dan dijauhkan dari siksa api neraka.

Selagi nyawa belum sampai ke tengkorok. Mohon kepada Allah   melalui peringatan dan berkat amalan membaca AlQuran ini, kita terus diberikan peluang dan kesempatan untuk memperbaiki diri, meneliti semula amal perbuatan seharian agar sedikit demi sedikit menepati kehendakNya.

Kehidupan yang sekali ini tiada ganti dan jika berakhir dengan sesalan tiada pula ulangan buatnya.

Sungguhpun jika semua manusia disekeliling kita berakhir dengan ketetapan yang buruk, jangan sekali-kali harapkan yang sama untuk diri kita. Biarlah mereka dengan apa yang bakal mereka lalui..Diri kita adalah atas apa yang kita mahukan sendiri.

Moga Allah berikan ketetapan yang baik untuk diri kita dan dijauhkan dari api neraka. AMIN.




No comments:

Post a Comment