Sunday, November 9, 2014

GILIRAN PONDAN PROMOSI PERLANGGARAN HUKUM AGAMA


Ramai yang  seakan masih tidak ambil peduli tentang apakah kesannya dari keputusan mahkamah yang membenarkan golongan Transgender untuk berpakaian wanita.  

Ada yang berfikir "Alah biarlah mereka nak pakai apa pun..Kita halang ke tak halang mereka tetap pakai ikut apa yang mereka suka". Janganlah malas untuk berfikir.. Tahukah anda keputusan mahkamah ini adalah salah satu bentuk permulaan pengiktirafan terhadap kewujudan golongan ini. Esok jangan terkejut jika tiba-tiba mereka mengadakan pertandingan ratu cantik pondan di pusat membeli-belah dan tiada siapa yang boleh berbuat apa-apa untuk menghalangnya. 

Sebagai umat Islam yang membentuk majoriti di negara ini, kita mempunyai hak untuk memastikan masyarakat kita bebas dari sebarang bentuk promosi perlanggaran hukum agama. Jika ia berlaku secara terbuka dan berulang-ulang tanpa mampu dihalang, maka sedikit demi sedikit kita akan menerimanya sebagai sebahagian dari identiti masyarakat kita. Bukan prejudis.. tetapi yang hak buat mereka ialah bimbingan untuk kembali kepangkal jalan. 

No comments:

Post a Comment