Thursday, November 20, 2014

AL QURAN JUGA MILIK ORANG KRISTIAN



Sebelum anda marah dengan kenyataan ini, sila amati 5 ayat pertama dalam surah Al Kahf. Jelas dalam ayat ini bahawa Al Quran diturunkan oleh Allah MEMPUNYAI DUA TUJUAN. Dan dua tujuan ini haknya perlulah dipenuhi.

Selain menjadi petunjuk kepada mereka yang beriman, turunnya Al Quran juga adalah ditujukan khusus kepada orang yang beragama Kristian. Ini bermakna Al Quran BUKANLAH milik EXCLUSIVE orang Islam. Al Quran adalah kitab yang Allah sendiri nyatakan dalam ayat ini bahawa ia adalah MILIK ORANG KRISTIAN.

Namun betapa lemahnya pemahaman masyarakat Islam terhadap Al Quran menyebabkan mereka kini bergelut dengan rentak yang dipalukan oleh orang Kristian bahawa kalimah ALLAH itu milik mereka. Mengapa tiada orang Islam yang berani mengatakan bahawa bukan sekadar Kalimah Allah, malah Al Quran itu keseluruhannya juga adalah milik orang Kristian?

Sudah pasti jika persoalan ini ditimbulkan, sebilangan besar penganut agama Kristian akan mula berfikir mengapa mereka hanya teruja untuk merebutkan Kalimah Allah padahal Al Quran itu sendiri secara sah adalah milik mereka jua. Cuba bayangkan apa reaksi mereka apabila kita mengagihkan Al Quran di gereja-gereja seluruh negara!

Bukankah hal ini akan membimbangkan pihak gereja yang sekian lama mengatur jalan untuk mengkristiankan orang Melayu, namun sebaliknya pula yang akan berlaku. Masyarakat Kristian pula disuntik minat untuk mencari bukti apakah benar Al Quran itu jua adalah milik mereka, bukan hanya Kalimah Allah sahaja.

Sungguhpun negara ini agak luarbiasa kerana mempunyai larangan terhadap aktiviti sebaran agama lain kepada orang Islam, namun aktiviti penyebaran agama Islam itu sendiri seakan tidak mempunyai kelebihan di negara ini.

Agama Islam dilihat seperti berlegar dikalangan orang melayu. Komuniti Islam dari bangsa lain tidak begitu signifikan kewujudannya. Malah anak melayu pula yang sanggup tinggalkan agama melalui laluan penuh helah pihak gereja.

Situasi ini cukup untuk membuktikan bahawa orang melayu memang buta Al Quran. Mereka bergantung kepada undang-undang ciptaan yang bersifat prejudis padahal Al Quran telah pun menyediakan jalan untuk menewaskan musuh dengan helah yang cukup indah.

(Al-Kahf):1 - Segala puji bagi Allah yang telah menurunkan kepada hamba-Nya Al Kitab (Al-Quran) dan Dia tidak mengadakan kebengkokan di dalamnya;

(Al-Kahf):2 - sebagai bimbingan yang lurus, untuk memperingatkan siksaan yang sangat pedih dari sisi Allah dan memberi berita gembira kepada orang-orang yang beriman, yang mengerjakan amal saleh, bahwa mereka akan mendapat pembalasan yang baik,

(Al-Kahf):3 - mereka kekal di dalamnya untuk selama-lamanya.

(Al-Kahf):4 - Dan untuk memperingatkan kepada orang-orang yang berkata: "Allah mengambil seorang anak".

(Al-Kahf):5 - Mereka sekali-kali tidak mempunyai pengetahuan tentang hal itu, begitu pula nenek moyang mereka. Alangkah buruknya kata-kata yang keluar dari mulut mereka; mereka tidak mengatakan (sesuatu) kecuali dusta.


No comments:

Post a Comment