Saturday, October 4, 2014

BEN AFFLECK SANGGUP BERTEGANG URAT DEMI ISLAM




Orang seperti Ben Affleck sanggup bertegang urat dengan mereka yang bersungguh ingin melabelkan Islam sebagai agama yang mengancam dunia. Setiap kali bersuara beliau dihalang dengan gangguan rakan seforum namun tidak pernah putus asa menyatakan pendiriannya yang konsisten menolak sebarang penglabelan ke atas seluruh umat Islam secara tidak bertanggungjawab itu. 

Kumpulan jihad militan dan undang-undang bunuh terhadap murtad dijadikan alasan untuk dunia terus membenci penganut agama kedua terbesar didunia itu. Ben Affleck menegaskan adalah tidak adil memburukkan seluruh umat Islam dunia jika hanya segelintir sahaja mereka yang percaya dengan keganasan. 

Apa bezanya keganasan yang dicetuskan oleh Amerika di rantau teluk adakah ia satu yang tidak disengajakan? Forumers lain turut mengecam undian 70% umat islam di Britain yang mahu seorang kartunis penghina Nabi Muhammad dihukum bunuh dan mengaitkan hal itu sebagai satu yang biasa dalam agama Islam. Ben menegaskan yang patuy dipersalahkan ialah pelakunya bukan kumpulan manusia mana mereka berasal. Kartunis itu mencari masalahnya sendiri manakala kehadiran amerika di rantau teluk telahpun membunuh ribuan mereka yang tidak bersalah.

Saya sangat terharu ada seseorang yang bukan datang dari kalaangan orang Islam telahpun bertindak mempertahankan agama walaupun hanya dengan menggunakan nilai-nilai kebebasan dan keadilan sejagat yang dipercayainya. 

Moga Allah memberikan hidayah kepada Ben dan seluruh umat Nabi Muhammad yang masih belum beriman agar mampu melihat betapa hodohnya golongan ini yang mahu melihat jalan menuju Allah itu bengkok. ALLAHUAKBAR

http://m.huffpost.com/us/entry/5931832

No comments:

Post a Comment