Saturday, May 10, 2014

ISA: NAJIB adalah Perdana Menteri PAKATAN RAKYAT





Apa kebenaran yang Najib pegang hingga mengatakan pemansuhan ISA adalah kehendak MAJORITI rakyat di negara ini? UMUM tahu permansuhan ISA adalah agenda pembangkang sejak sekian lama. Dari isu agama, perkauman hingga menghina pemimpin, ISA lah yang selama ini menjadi penghalang bagi mereka merosakkan pemikiran rakyat. LALU Perdana Menteri yang mengekalkan kedudukannya atas simpati MAJORITI orang Melayu Islam sanggup mengeluarkan kenyataan bahawa penghapusan ISA adalah kehendak MAJORITI?

JELAS kita semua menyaksi situasi pertembungan antara agama dan kaum di negara ini semakin PANAS. Hari demi hari ada saja isu provokasi antara kaum malah isu agama dibenarkan sampai ke pertikaian di mahkamah mahupun badan antarabangsa dengan liputan secara meluas. Adakah keadaan ini yang dimahukan setelah penghapusan ISA dilakukan? 

Yang terpaksa bersabar adakah Najib atau orang Melayu? Yang dibiarkan pembangkang bercakap sesuka hati itu adakah negara ini milik mereka atau Perdana Menteri negara ini telah dibeli oleh pembangkang? Penghapusan ISA memberikan lampu hijau kepada mereka untuk melancarkan agenda politik yang boleh mencetuskan huru hara tanpa perlu risau dengan tindakan. Malah mahkamah akan menjadi perisai paling ampuh untuk menjerut leher penguasa.


Kerajaan jenis apakah ini apabila dengan sengaja tidak mahu  memgambil tanggungjawab mengawal ketenteraman negara?Tanpa ISA maka rakyat tidak boleh persalahkan kerajaan jika tidak bertindak ke atas kumpulan  extremist kerana kononnya kerajaan tidak berdaya untuk lalukan apa-apa. Lalu rakyat terdedah dengan bahaya berulangnya tragedi rusuhan kaum 13 Mei kerana tiada langkah-langkah pencegahan untuk mengawalnya.

Mahu berdiri teguh dengan keputusan pemansuhan ISA sampai ada orang mati dipenggal kepalakah? Lalu Perdana Menteri yang menghapuskan ISA bertanggungjawab penuh atas kecuaian ini. Jika ia bukan satu kecuaian ayuh tunaikan janji anda kepada pembangkang untuk hapuskan AKTA HASUTAN pula.


Baca saja alasan PM kita ni...."Perdana Menteri PAKATAN RAKYAT"


Kerajaan berdiri teguh dengan keputusannya memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana yakin ia merupakan kehendak majoriti rakyat negara ini.
    
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata dalam keadaan masyarakat yang semakin terbuka dan matang, beliau percaya rakyat negara ini tidak mahu pendapat mereka dikongkong, atau hidup dalam ketakutan.
    
"Saya percaya majoriti rakyat Malaysia mahu ruang lebih luas dalam wacana politik tanahair.
    
"Kalau kita buat penilaian, tidak semua hendak balik kepada zaman ISA. Saya lihat ini sebagai satu perkembangan positif," katanya dalam rancangan Ruang Bicara Khas Bersama Perdana Menteri terbitan Bernama TV yang disiarkan melalui saluran Astro 502 malam ini.
    

1 comment:

  1. Tolong bidas atau email-blast kat Najib yang,

    1-Demostrasi Jalanan adalah perkembangan POSITIF?
    2-Budaya DEMO-GANAS POSITIF?
    3-Kebiasaan PUTAR-BELIT (FITNAH) fakta dalam ceramah POSITIF?
    4-Bercakap secara MENIPU dan MENGHASUT dan MENYEMAI kebencian POSITIF?
    5-Mempersoalkan PERLEMBAGAAN dan INSTITUSI RAJA dan HAK MELAYU-ISLAM-BUMIPUTERA POSITIF?
    6-Mencerca dan MENGHINA secara RAMBANG dan 'INDIRECT' seperti tohmahan kepada ROSMAH, isteri Najib sendiri, POSITIF?

    Dan banyak lagi tapi rakyat MELAYU-ISLAM-BUMIPUTERA yang bersependapat dengan perjuangan PERKASA, JATI, ISMA dan NGO yang bersifat ADIL TIDAK bersama NAJIB dalam ertikata MAJORITI setuju pemansuhan ISA!

    USA menambah kuat dengan PATRIOT ACT, SINGAPURA masih kekalkan ISA, dan banyak negara besar masih mengamalkan undang-undang keselematan extreme. The abuse of ISA lies on the BEHOLDER whilst the APPLICATION of ISA is JUSTIFIED if PEOPLE & NATION is at RISK!

    There should be ground-movement within UMNO's hierarchy to purge Najib, a WEAK leader but persistent in trying to further appease the cinabengs despite writing on the wall at PRU13 & KAJANG! The INDIANS are lying low and watching with anxiety where this would ago and, by the time its riped they will tipped their support to the potentials.

    Mark my words, if Najib did not wake up from his halucinations, the INDIAN TSUNAMI will come and TEAM-UP with CINABENG TSUNAMI, together it will be one NIGHTMARE (no more WAKE-UP CALL) for the DREAM Najib's in. The MALAYS will hold their ground but with the success of DAP in splintering the malays by ways of PKR & PAS, CINABENGS are ALREADY laying their groundworks to make that FINAL ONSLAUGHT to PUTRAJAYA! Anwar's impending jailings will only create CINABENGS resolved not because they're with ANWAR, albeit rather see Anwar in jail but yet it served their motives! Mark my words AGAIN, CINABENGS WILL GO FOR BROKE at PRU14!!!!

    Malaysia is going the opposite way just to appease CINABENG? You don't sacrifice certain things at the expense of the other hence, you are seeing the list above-mentioned.

    To the ZF, keep the momentum, good piece by the way.

    Comment Ikhlas

    ReplyDelete