Thursday, January 2, 2014

Ditumpahkan darahnya ATAU mati sendiri sebagai ahli neraka



Ditumpahkan darahnya ATAU mati sendiri sebagai ahli neraka 

Itulah pilihan yang ada bagi penentang kerajaan. 

Samada kerajaan cukup syarat untuk dituduh sebagai kerajaan yang zalim atau pun tidak.

Kerana jika kerajaan ZALIM? Sila tinggalkan negara atau mati sebagai ahli neraka.


An-Nisā':97 - Sesungguhnya orang-orang yang diambil nyawanya oleh malaikat semasa mereka sedang menganiaya diri sendiri (kerana enggan berhijrah untuk membela Islam dan rela ditindas oleh kaum kafir musyrik), mereka ditanya oleh malaikat dengan berkata: "Apakah yang kamu telah lakukan mengenai ugama kamu?" Mereka menjawab: "Kami dahulu adalah orang-orang yang tertindas di bumi". Malaikat bertanya lagi: "Tidakkah bumi Allah itu luas, yang membolehkan kamu berhijrah dengan bebas padanya?" Maka orang-orang yang sedemikian itu keadaannya, tempat akhir mereka ialah neraka jahanam, dan neraka jahanam itu adalah seburuk-buruk tempat kembali.


Manakala jika Bughah.. Halal pula untuk ditumpahkan darahnya... 


Sistem demokrasi yang memerlukan pihak selain kerajaan untuk sama-sama berpeluang merebut kuasa pemerintahan hanya memerangkap dan menjerumuskan sebahagian umat Islam yang   jahil agama sebagai golongan yang mempunyai hanya DUA PILIHAN ini...



Layak ditumpahkan darahnya ATAU mati sendiri sebagai ahli neraka...


Ya agama ini tidak sama sekali merestui kehidupan seorang yang menentang kerajaan, apa lagi nyawa seorang yang menjadi pelengkap kepada sistem demokrasi neraka jahanam.




No comments:

Post a Comment