Friday, January 17, 2014

KITA sama-sama Melayu Islam bro...



Kita sama-sama melayu Islam bro.. Jangan cepat percaya dengan orang bukan Islam..Diorang ade agenda rahsia dan sekarang dah terdedah pun. Setengah mati kita diserangnya masih nak bersangka baik. Kita kene lah bijak sikit untuk survive. Jangan marahkan nyamuk sekor habis kelambu dibakar. Bantulah untuk memperbaiki apa yang kita ada sebelum kita hilang semua. Jangan nanti apa yang dikejar tak dapat .. yang dikendong pula keciciran..

Kita tak boleh ikut melulu dan mempercayai semua kata2 pimpinan PAS sebab mereka pun manusia juga. Allah dah lantik diri kita ni semua sebagai pemimpin. Kita perlu mampu untuk siasat dan membuat keputusan sebelum diri kita dijadikan mangsa akibat kesilapan orang lain. Kita semua bertanggungjawab atas apa yang bakal menimpa kepada masa depan kita dan anak2 kita. Apa salahnya kita bertindak lebih bijak untuk tidak meletakkan 100% kepercayaan kepada seseorang hanya kerana mereka bergelar ulama. Hormatilah diri kita sendiri yang Allah jadikan lengkap dengan akal fikiran. Jangan hina diri kita dengan menjadikan kita pengikut seseorang secara membuta tuli.. Akhirnya segala kesan dan akibat kita sendiri yang tanggung. Atau kita terlepas tetapi anak-anak kita yang terpaksa menerima padahnya.

Sikap rasis orang cina memang dah lama orang melayu sedar. Ia bukan perkara baru. Aku kat kompeni cina ni pun terpaksa bersabar betahun2 tengok anak cina tiba2 duduk atas kita dan kita pulak kena ajar dia. Kita semua pun tahu hubungan DAP dan PAP Singapura. Tetapi kerana sikap dendam kita kepada penyelewengan pemimpin UMNO kita sanggup juga terima DAP ni. Mana ada kerajaan yang sempurna bro. Yang penting kita kene jaga generasi kita jangan cepat gelap mata dengan duit. Ramai pegawai kerajaan kita dah kene beli dengan duit taukeh cina. Merekalah yang memulakan budaya rasuah ni. Kita sendiri pun tak mampu jamin jika dah dilonggokkan wang yang banyak untuk khianat pada negara.

Bukan semua orang takutkan Allah beb.. Iman bergantung kepada keinginan masing2 untuk perbaiki diri dan dekatkan diri dengan Allah.. Kekadang kita dah buat sesuatu kesalahan baru nak menyesal. Itu biasalah tu. Tapi jangan lah sampai kita sanggup mengikutkan amarah hingga terlupa asal usul kita dan jasa orang terdahulu untuk jadikan kehidupan kita selesa seperti sekarang. Kita pun ada banyak salah kerana dengki, dendam, mengumpat, fitnah dan macam2 lagi tapi kita tak sedar malah kita nampak  buruk salah orang lain lagi besar dari kesalahan kita itu. Salah tetap salah beb. Kalau inilah sikap kita entah sampai bila pun negara akan terus ketandusan orang yang baik2.

No comments:

Post a Comment