Thursday, July 12, 2018

HUKUMAN KEPADA MEREKA YANG ISLAM HANYA PADA NAMA




Jawatan strategik yang berkuasa untuk tentukan orang lain buat tu betul atau salah telah pun diberikan kepada orang bukan Islam. Jadi apa yang kita boleh buat sekarang ialah usahakanlah agar mereka memeluk agama Islam ataupun setidak2nya faham dan tidak memusuhi Islam.

Islam itu agama yang dinamik dan paling cepat luas berkembang di dunia. Tetapi tidak bagi Malaysia.. Islam amat tidak disukai malah dibenci oleh penganut lain.

Sungguhpun Malaysia mempunyai majoriti rakyat beragama Islam, kita masih lagi berdepan dengan masalah memberi kefahaman kepada minoriti bukan Islam.

Pada pendapat saya mereka yang bukan Islam di Malaysia ini masih rendah kefahaman mereka terhadap Islam hingga mereka rasa tidak selamat apabila negara ditadbir oleh orang Islam.

Yang menjadi masalah sebenarnya orang Islam itu sendiri. Mereka tidak faham tentang Islam. Tindak tanduk kelakuan mereka tidak membezakan antara mereka dan penganut2 agama lain. Malah Islam dikalangan orang Melayu termasuk mereka yang bergelar asatizah pun sifatnya terlalu negatif hingga saling berbalah dan menggambarkan Islam sebagai agama yang bermasalah.

Pengabaian orang Melayu terhadap agama mereka sendiri menyebabkan tumbangnya pemerintah yang selama ini gigih menjaga kepentingan agama Islam. Mereka tidak menjadikan Al Quran sebagai sumber rujukan dalam mendepani sebarang permasalahan ummah. Akhirnya mereka mengikut hawa nafsu sendiri dan itulah natijah dari perbuatan mereka yang selama ini Islam hanya pada nama.

No comments:

Post a Comment