Sunday, September 3, 2017

ISU ROHINGYA BUKTI PENGABAIAN TERHADAP ALQURAN




An-Nisā':97 - Sesungguhnya orang-orang yang diambil nyawanya oleh malaikat semasa mereka sedang menganiaya diri sendiri (kerana enggan berhijrah untuk membela Islam dan rela ditindas oleh kaum kafir musyrik), mereka ditanya oleh malaikat dengan berkata: "Apakah yang kamu telah lakukan mengenai ugama kamu?" Mereka menjawab: "Kami dahulu adalah orang-orang yang tertindas di bumi". Malaikat bertanya lagi: "Tidakkah bumi Allah itu luas, yang membolehkan kamu berhijrah dengan bebas padanya?" Maka orang-orang yang sedemikian itu keadaannya, tempat akhir mereka ialah neraka jahanam, dan neraka jahanam itu adalah seburuk-buruk tempat kembali.

Tidakkah seorang pun manusia yang beragama Islam terbaca akan ayat ini? Bukankah ia sangat berkaitan dengan situasi orang Islam ROHINGYA. Tidak bimbangkah mereka dengan ancaman neraka jahanam setelah hidup penuh dengan kesusahan dan mati penuh dengan tragis?

Saya lihat makin ramai orang Islam dah abaikan AlQuran. Ini adalah tanda2 Kiamat yang sangat jelas. Bukan tulisan hilang dari mashafnya tetapi ajaran isi kandungannya telah hilang dari jiwa orang Islam.

Biarlah kita mati kerana apa yang ada dalam isi AlQuran, bukan atas perkara2 lain yang tiada nilai langsung disisi Allah. Kita mati bertemu Allah, Hal hak dan keadilan di dunia bukan boleh dibawa ke dalam kubur.

No comments:

Post a Comment