Tuesday, July 1, 2014

Allah janji Kerosakkan dan Kekacauan yang BESAR jika orang Islam tidak saling membantu




Ayat dalam surah Al Anfaal ini menjelaskan perintah Allah terhadap orang Islam agar SALING MELINDUNGI kerana orang kafir pun saling melindungi antara satu sama lain. Hukumnya wajib dan terdapat juga pengecualian2 yang jelas diterangkan. Saling melindungi yang dimaksudkan ialah dalam mempertahankan agama walaupun berbeza puak. Kegagalan mentaati perintah ini akan pasti berlakunya kekacauan di muka bumi dan kerosakkan yang besar. 

Dalam isu terbaru melibatkan hal ehwal umat Islam di negara ini, majlis agama negeri yang berperanan dalam menjaga akidah masyarakat Islam menggunakan kuasanya untuk menyekat strategi penyebaran agama kristian terhadap orang Islam melalui pengedaran bible melayu. NAMUN majlis agama itu pula diserang oleh orang islam dari puak dikenali sebagai PAS yang berkongsi kuasa dalam pemerintahan negeri dengan ugutan mencabut kuasa majlis agama Islam negeri..  

Tunggulah kerosakan dan kebinasaan yang Allah maksudkan jika umat Islam tidak bangkit menumbangkan pemerintah yang ingkar dengan AlQuran!

No comments:

Post a Comment