Sunday, November 1, 2015

PLUS & 1MDB: RAKYAT VS KRONI





Kejayaan tindakan kerajaan mengambil alih PLUS melalui KWSP dan KHAZANAH untuk mengurangkan BEBANAN RAKYAT mendorong kerajaan untuk melakukan perkara yang sama melalui 1MDB. Bezanya kali ini ia melibatkan lebih ramai RAKYAT menerima manfaatnya iaitu dengan pengambilalihan PENYEDIA TENAGA BEBAS milik individu dan syarikat persendirian yang mempunyai kaitan dengan pentadbiran kerajaan sebelumnya (TUN DR MAHATHIR).
Pengambilalihan ini memaksa 1MDB meningkatkan jumlah pinjamannya dengan angka yang cukup besar. Rancangan menerbitkan IPO bagi membayar ansuran telah digagalkan oleh serangan mereka yang mempunyai kepentingan terhadap survival syarikat PENYEDIA TENAGA BEBAS terbabit dan kini 1MDB terpaksa melangsaikan hutangnya dengan mencairkan aset.
1MDB dan PLUS kisahnya adalah usaha seorang PEMIMPIN yang benar-benar bersungguh untuk membersihkan sistem yang diwarisi zaman berzaman dari sebarang KOMPLOT yang MERUGIKAN rakyat dan MENEKAN kerajaan.
Jelas apa segala cercaan dan fitnah yang terpaksa dihadapi PEMIMPIN hari ini adalah tindak balas mereka yang sengaja untuk menggagalkan rancangan baik kerajaan demi masa depan rakyat negara ini.
Kita semua perlu bersatu bersama-sama dengan kerajaan kerana apa yang kerajaan hari ini lakukan adalah demi kita semua. Mempercayai fitnah adalah satu kesilapan yang merugikan diri kita sendiri.
Ringkasan saya bagi penjelasan Arul Kanda semalam

No comments:

Post a Comment