Tuesday, November 24, 2015

TUN M OBJEK SENTIMENTAL




TUN M SEBAGAI OBJEK SENTIMENTAL

INILAH antara kekuatan Tun Mahathir yang menyebabkan beliau masih mempunyai pengikut TEGAR setelah pelbagai kesalahan besar beliau telah lakukan baru-baru ini.

Dek kerana memerintah terlalu lama hingga bergenerasi rakyat Malaysia mengabadikan sejarah hidup mereka dari sejak baru kenal dunia hingga mampu berdikari, hanya satu PERDANA MENTERI yang mereka kenal, dan mereka kaitkan tokoh itu dalam kenangan sepanjang perjalanan hidup mereka, tidak lain dan tidak bukan dialah Perdana Menteri paling lama, Dr Mahathir bin Mohamed.

Sama seperti kita sayangkan barangan kepunyaan peribadi untuk mengimbau detik-detik LAMPAU yang amat bermakna dalam hidup kita, Dr Mahathir tidak mempunyai apa-apa kelebihan selain itu untuk dijadikan sebagai kayu pengukur prestasi beliau hingga TERPAKSA membina monument seperti KLCC dan Putrajaya agar rakyat terus MENGINGATINYA.

Rakyat Malaysia perlu bergerak MAJU kehadapan bersama pemimpin generasi TERKINI yang membawa cabaran serta matlamat jauh lebih besar berbanding apa yang kita tempohi sepanjang 23 tahun dibawah pemerintahan Dr Mahathir. Usah terbelenggu dengan nostalgia hingga masa depan anak cucu menjadi taruhan.

Beliau akan terus terpahat dalam kenangan keperitan hidup kita untuk bangun dan berlajar berdiri dan kini masanya untuk berlari dan mendaki.

Jasa setiap pemimpin bergantung kepada impak berubahan KUALITI HIDUP yang kita nikmati sepanjang mereka memerintah dan BUKANNYA terletak pada kenangan peribadi zaman silam yang tidak mahu kita tinggalkan.

No comments:

Post a Comment