Saturday, March 15, 2014

Ex IGP MUSA HASSAN diperlukan sebagai MENTERI KDN yang KREDIBLE




"DATO SERI seorang yang dikenali, kalau Dato Seri buat perkara seperti ini pasti ada yang akan nampak"- Tan Sri Musa Hassan.

"SIAPA?!!"- tanya Dato Seri Anwar Ibrahim dengan penuh rasa ingin tahu.

"Allah dan malaikatNyalah"- Tan Sri Musa Hassan.

Dari gerak geri yang kalut serta risau, Dato Seri Anwar Ibrahim merebahkan dirinya ke sofa sambil menghembus nafas dengan penuh rasa LEGA.

Begitulah kisah yang diceritakan kembali oleh Tan Sri Dato Haji Musa Hassan, anak sulong kepada seorang guru Al Quran tersohor negara. Beliau menggunakan teknik soalan yang bertujuan untuk melihat reaksi Dato Seri Anwar Ibrahim ketika dipanggil membentangkan hasil siasatan setiap hari. Reaksi kalut dan kemudiannya lega itu merupakan indikasi bahawa DSAI sendiri tidak pasti penyamaran ketika ingin bersama pasangan rahsianya dapat diketahui orang lain ataupun tidak. 

Melihatkan reaksi luar biasa ini memberikan semangat kepada Musa Hassan untuk terus mencari jawapan dan menggunakan segala kepakarannya bagi membongkar rahsia seorang yang berjawatan sebesar TIMBALAN PERDANA MENTERI itu. Bukan mudah bagi negara untuk mempunyai seorang KP Polis yang tidak mempedulikan siapa dan jawatan apa seseorang itu apabila ia melibatkan undang-undang negara yang mana dirinya diamanahkan untuk menguatkuasakannya.

Negara memerlukan individu yang jujur, amanah dan bertanggungjawab agar sistem pemerintahan negara bersih dari segala jenis kerosakan dan kekotoran dari individu yang menyalahgunakan kuasa.








No comments:

Post a Comment