Tuesday, September 24, 2013

Teruja Aibkan Mat Yo dan Isteri.. Tapi Kenapa?


Apakah yang menyebabkan peristiwa pertengkaran antara Isteri kepada penyerang nombor satu kebangsaan dengan seorang pengawal keselamatan begitu mendapat sambutan? Seakan fenomena, ramai pula menjadi pengulas seolah-olah melepaskan dendam yang lama sudah berbuku dalam hati..

Benar tindakan Isteri Mat Yo adalah biadap dan keterlaluan. Tetapi adakah ia menghalalkan tindakan ramai komuniti alam maya yang mengaibkan Mat Yo dan Isterinya? Isteri Mat Yo adalah hak peribadi Mat Yo. Tidak ada kena mengena dengan dunia selebriti sukan suaminya.. Atau ada yang rasa Mat Yo boleh dapat isteri lebih baik jika cerita keburukan isterinya disebarkan?  

Adakah mereka kisah untuk membesar-besarkan cerita jika mereka tidak pernah tahu Mat Yo bergaji RM 80K setiap bulan?

Adakah mereka kisah hingga bersusah payah untuk menemuramah pengawal keselamatan yang terlibat dengan pertengkaran itu jika bukan kerana rasa tidak puas hati terhadap Mat Yo berkaitan sengketanya dengan pengurusan pasukan TRW sebelum berpindah ke JDT?

Mungkin selepas ini Nazrin Nawi pula yang akan menjadi sasaran si penyangak facebook setelah pemain Negeri sembilan ini membatalkan MOU dengan TRW kerana ingin menikmati gaji yang lumayan di JDT?

Mereka ini tidak pernah kisah tentang moral.. Mereka ini menyerang kerana iri hati yang tidak bertepi kepada individu yang mereka anggap sebagai "sangat bertuah"..

Adakah mereka akan hanya berasa puas apabila rumahtangga Mat Yo bercerai berai lalu prestasi Mat Yo jatuh dan seterusnya menggagalkan usaha JDT untuk menggapai piala Malaysia?

Nasihatku buat penyagak FB ni.. Sudah2lah menunjukkan perangai burukmu yang tiada beza pun dengan orang yang kamu kutuk itu.. Malah mungkin orang yang kamu kutuk itu lebih baik dari kamu kerana tidak mengaibkan orang lain secara tidak semena-mena seperti kamu..   



No comments:

Post a Comment