Tuesday, August 14, 2018

ALASAN HUTANG KERAJAAN PH TIDAK BERTAHAN LAMA




Apabila peruntukan sekolah swasta cina dibatalkan, ramai orang cina mempersoalkan kejujuran kerajaan menggunakan alasan hutang.

Kini semakin ramai pihak terjejas atas alasan yang sama termasuk 1.6 juta penjawat awam apabila kerajaan mengumumkan tiada kenaikan gaji buat masa ini.

Akan lebih ramai pihak akan lebih berani untuk mempertikaikan alasan kerajaan itu ditambah pula dengan pelbagai tindakan kerajaan yang tidak seiring dengan alasan kewangan itu termasuklah penetapan GST kosong selama 3 bulan, perbelanjaan menyelenggaraan kapal Equanimity, upah menurunkan logo 1 Malaysia di UTC seluruh negara dan banyak lagi yang dilihat perbelanjaan yang dilihat sebagai tidak perlu, tidak penting dan boleh dielakkan.

Saya berpendapat kerajaan tidak lagi dapat mempertahankan alasan HUTANG ini dan adalah lebih baik kerajaan berterus terang kepada rakyat yang kini merasa dimangsakan untuk menafikan apa yang mereka anggap sebagai hak yang mereka patut terima dan mampu dilaksanakan kerajaan BN tetapi dinafikan oleh Kerajaan PH.

Adakah benar kerajaan PH sebenarnya menipu rakyat tentang keadaan hutang negara kerana rakyat bukan menjadi keutamaan dan peruntukan kerajaan digunakan untuk kepentingan lain termasuk tujuan politik?

No comments:

Post a Comment