Friday, June 1, 2018

SAYA RAKYAT MALAYSIA. SAYA TAK MAHU KERAJAAN PH BANKRAP




Sungguhpun sokongan kita bukan kepada govt of the day, Islam mengajar kita untuk mendoakan pemerintah dengan doa yang baik2.

Baik keputusan yang dibuat pemerintah.. Baiklah jua manfaat dapat dinikmati oleh rakyat. Sebaliknya jika pemerintah tersilap percaturan maka negara dan rakyat semua akan menanggung bencananya.

Saya tetap berharap kerajaan PH dapat mengelakkan dari memenuhi manifesto yang boleh merugikan rakyat dan negara ini. PH sudah pun berkuasa, tidak perlulah bimbang dengan undi lagi. Fokus kepada rakyat yang sentiasa mengharapkan nasib mereka dibela. Cukuplah dengan sekadar mengakui kesilapan atas janji yang dibina tidak berlandaskan realiti pengurusan sebuah negara. Rakyat akan cuba memahaminya.

Saya tidak mahu kerajaan bangkrap hanya kerana tekanan golongan peniaga yang tidak mesra dengan cukai GST. Kerajaan perlu terus disokong oleh sistem percukaian yang cekap agar mempunyai kewangan yang kukuh untuk meneruskan projek2 penbangunan yang mampu mencipta peluang pekerjaan kepada rakyat.

Kerajaan mungkin akan dikecam, namun ia lebih baik dari memperjudikan kemakmuran dengan keadaan ekonomi yang tidak menentu.

No comments:

Post a Comment