Tuesday, March 19, 2013

GTP ETP? Untung generasi Najib!

Jangan tak percaya budak baru grad pun ada pakai kereta ni..



Baru semalam diumumkan pendapatan perkapita rakyat negara ini kini adalah RM 2,500! Sangat menabjubkan! 

Untung generasi Najib!Untung generasi Najib!Untung generasi Najib!

Generasi yang baru berusia beberapa tahun..

Generasi yang sebelum memasuki pasaran kerja sangat bimbang dan ragu tentang nasib mereka.

Jika dulu kita hanya mampu membandingkan betapa besarnya beza pendapatan pada zaman orang tua kita berbanding dengan pendapatan kita sekarang, kini kita boleh lihat jurang yang sangat ketara walau hanya membandingkan pendapatan kita dengan adik-adik kita yang baru memasuki pasaran kerja.

PERSETAN! PERSETAN! PERSETAN! 
Dengan hasutan dan fitnah pembangkang yang membutakan mata rakyat! Memburukkan kerajaan siang dan malam! Mereka cipta keadaan kononnya rakyat makin susah dan merempat! Meniupkan rasa dendam dan iri hati rakyat kepada usahawan berjaya kononnya kerana merekalah yang lain tidak dapat hidup mewah! HEI RAKYAT TAK KENYANG DENGAN HASUTAN DAN FITNAHMU!  

Untung generasi Najib!Untung generasi Najib!Untung generasi Najib!

Dulu zaman abang dan kakak kamu cari kerja, yang SPM dapat RM 400... Yang Ijazah dapat RM 1700...
sekarang entah beza umurmu dengan kami hanya 4 ke 5 tahun SPM secara kasar tak termasuk Over Time lebih dari RM 1000! Kalau masuk Over time senang-senang cecah RM 1500... Ijazah lebih RM 2500! Yang baru bekerja entah beberapa bulan dah mampu pakai kereta jenama asing.. Menjelajah jauh kenegara bersalji.. Memborong barangan jenama Itali.. 

Untung generasi Najib!Untung generasi Najib!Untung generasi Najib!

Najib dah berjaya bongkar penginayaan majikan-majikan yang kebanyakkannya bangsa cina dan bangsa asing yang menyekat rezki anak Malaysia semata-mata ingin memaksimumkan keuntungan. Mereka menipu kita dengan kadar gaji yang berpuluh tahun tak naik-naik. Najib paksa mereka dengan limpahan persaingan dari gerembolan pelabur baru yang mewah lagi kompatetif. Lalu runtuhlah ego mereka.. Mereka sangka mereka boleh senang-senang tambat budak-budak kita dengan gaji ciput mereka.. Kini tidak lagi.. Tiba-tiba saja mudah bagi pekerja untuk mencari majikan lain jika gaji yang diberi tidak setara. Majikan mula kalut dan pening kepala.. Mereka menyembah dan melutut mengigil-gigil mengeluarkan duit dari poket mereka. 

Ini lah hak kami rakyat Malaysia. Syukur kepada Allah meletakkan seorang pemimpin yang benar-benar menjadi juara kepada semua rakyat Malaysia. 

Untung generasi Najib!Untung generasi Najib!Untung generasi Najib!


No comments:

Post a Comment