Saturday, March 12, 2016

SEMUANYA KERANA MUKHRIZ PERLU JADI PM



ADUHAI..Semuanya kerana anak... Satu negara huru-hara dengan serangan fitnahnya.. Patutlah DS Najib tenang saja.. Akhirnya terpaksa jua berterus terang.. 

Hal ini telah dinyatakan oleh Lokman Noor Adam sejak hari pertama serangan Mahathir lagi.. Mahathir mendambakan harapan agar dapat melihat anakandanya itu paling tidak menjawat jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri sebelum beliau menutup mata. 

Anak merupakan segala-galanya bagi setiap kita yang bergelar ibu bapa. Kita mengharapkan yang terbaik dengan segala kemampuan yang kita ada untuk memastikan kejayaan anak2 kita. Namun harus diingat anak jua adalah ujian buat kita semua. 

Rasulullah sendiri diuji apabila kesemua anak lelakinya meninggal dunia sungguhpun beliau sangat berkeinginan agar mempunyai anak laki2 untuk menyambung kerja dakwah Baginda. 

Hakikatnya kita perlu terima hatta Kekasih Allah pun dikecewakan kerana ujian dan takdir dari Ilahi. Inikan pula seorang bekas Perdana Menteri yang masih mempunyai pengaruh cukup besar. 

Ternyata ujian ini amat sukar bagi Mahathir untuk menerimanya setelah mengatur perancangan buat sekian lama. Sangkaan beliau bahawa Najib akan memberi keistimewaan kepada Mukhriz dengan menggunakan kuasanya melalui pintu belakang ternyata meleset. 


Beliau sanggup melakukan apa saja hingga maruah serta kehormatan beliau sebagai bekas Perdana Menteri yang amat disegani menjadi cagaran.

No comments:

Post a Comment