Sunday, August 17, 2014

Hilangnya SUARA PAS dalam PR




Usah kita tertawakan sesiapa kerana pristiwa ini sebenarnya adalah TRAGEDI buat PAS . Ulama mereka dimalukan oleh golongan pro Anwar dalam PAS. Lebih malang jika ada penyokong PAS berbangga kononnya keputusan ini mengecewakan UMNO padahal ia adalah masalah hilangnya suara PAS dalam PR. 

PAS kini terpaksa menjadi penyokong kezaliman yang dilakukan oleh PKR terhadap Menteri Besar di negeri Pakatan Rakyat sendiri. Suara Presiden malah Mursyidul Am Tuan Guru Nik Aziz telah berjaya disenyapkan oleh golongan bukan ulamak dalam PAS demi membuka laluan kepada "bos" mereka menundukkan PAS. 

Pentadbiran TSKI tidak sepatutnya diganggu. Apakah besarnya dosa TSKI apabila beliau mendahulukan kepentingan rakyat dalam isu pembekalan air? Mengapa kerajaan negeri dan rakyatnya perlu diheret dalam politiking Anwar yang akhirnya bakal melumpuhkan ekonomi dan memangsakan rakyat Selangor? 

Anwar hampir pasti akan ke penjara dan meletakkan Wan Azizah adalah permintaan terakhirnya. PR terus beriman dengan saudagar mimpi ini kononnya ia adalah jalan pintas bagi PR untuk ke Putrajaya.. Tak serik lagi kah dengan 16 September? Ingat rakyat takkan bangkit apabila PR sesuka hati menyalahgunakan dana rakyat untuk membeli Ahli Parlimen BN? 

Semua ini berlaku kerana hanya ada seorang sahaja politikus yang terdesak menghampiri detik-detik akhirnya dalam kancah politik negara. Selepas ini namanya akan dilupakan.. Dia sedang mengelitik melibaskan ekornya kiri dan kanan sebelum mulutnya di sentap kedaratan.

No comments:

Post a Comment