Sunday, December 10, 2017

ARTIS TAHU AKIBATNYA JIKA MEREKA TERSILAP KOMEN





Isunya artis komen tanpa maklumat yang tepat hingga memberi impak yang tidak baik kepada pihak yang berkaitan. Isu dialihkan kononnya ada usaha untuk merendahkan nilai suara golongan itu sekali gus menafikan hak mereka dalam sistem demokrasi..

Kenapa boleh jauh sangat menyimpangnya?

Nak komen boleh tetapi fikirlah nama baik diri sendiri jika komen anda mendatangkan masalah dan menimbulkan rasa tidak puas hati orang lain.

Komen dengan bertanggungjawab bukan sesedap rasa. Lebih2 lagi anda seorang yang dikenali, bebannya lebih berat jika tersilap. Sama juga keadaannya dengan seorang Perdana Menteri, perlu komen dengan berhati2. Tersilap fakta dan tak kena cara sudah tentu ramai yang akan tersinggung.

Takkan artis tiba2 saja bingung bagaimana nak uruskan public relation? Golongan ini cukup terlatih dan tahu bagaimana nak berdepan dengan wartawan agar tidak tersilap komen yang mana akhirnya kerjaya mereka menjadi taruhan.Bezanya kali ni kesilapan dan kejahilan mereka memangsakan pihak lain. Maka mereka perlu bersedialah dengan serangan balas itu. Bukan menjerit minta kasihan atas hak kononnya mereka boleh komen sesuka hati.

No comments:

Post a Comment