Monday, February 27, 2017

BENTERAS RASUAH BUKAN KELEBIHAN PEMBANGKANG



Susah pembangkang nak jadi juara dalam isu penangkapan pegawai kerajaan termasuk seorang anak Exco oleh SPRM di Johor ni.

Pertama...

Banyak sudah kejadian individu yang bermasalah meninggalkan UMNO lalu diterima oleh parti pembangkang, malah dijadikan ketua penggempur pembangkang untuk lawan parti kerajaan. Siapa lagi contoh paling unggul kalau bukan Yang Berbahagia Tun Dr Mahathir Mohamad dan Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Pembangkang menjadikan mereka yang pernah terlibat dalam salahguna kuasa dan rasuah ini sebagai pemimpin2 mereka dan mengharapkan pengaruh pada individu tersebut meningkatkan sokongan rakyat kepada mereka..

Jadi pembangkang tidak pernah ikhlas memerangi rasuah dan salah guna kuasa. Ia hanya berguna untuk menjatuhkan imej lawan semata.

Kedua...

Pembangkang akan mudah memaafkan pemimpin mereka yang terlibat rasuah dan mungkin juga pesalah rasuah akan jadi terlalu berkuasa dan kebal dari sebarang tindakan mana2 agensi kerajaan sekirannya pembangkang menguasai negara.

Sebaliknya kerajaan UMNO membuktikan tiada siapapun akan dilindungi dibawah pentadbirannya. Yang salah tetap salah. Kepentingan rakyat negara ini sentiasa diutamakan berbanding kepuasan nafsu individu.

#TeamJoho

#rasuahBanglow

No comments:

Post a Comment