Tuesday, October 18, 2016

KEWUJUDAN NASI BAJET BIMBANGKAN PENIAGA CEKIK DARAH





PENIAGA antara mereka yang sangat beruntung jika pengguna percaya kononnya semua barang dah mahal. Maka mereka dengan mudah gunakan alasan itu untuk memaksa pelanggan menerima harga mereka yang tidak masuk akal. Tampa disedari, hari demi hari pelanggan semakin dapat menerima harga lebih mahal untuk hidangan yang sama.

Namun kewujudan peniaga NASI BAJET membuka persoalan sejauh manakah kebenaran dakwaan bahawa harga barang semua dah mahal? Peniaga Nasi Bajet mempunyai modal yang kecil tetapi mampu untuk menawarkan harga yang luar biasa murah berbanding peniaga2 lain.

Jenama Nasi Bajet tumbuh seperti cendawan selepas hujan. Mereka masak lebih sedap, ayam yang lebih besar, nasi yang lebih banyak. Pengguna bijak telah buat keputusan memburu gerai Nasi Bajet. Mereka sedar selama ini mereka telah tertipu dengan ketamakkan peniaga.

Masak macam baru belajar sehari dua.. Resepi tiru internet.. Bahan serba serbi tak cukup.. Harap bubuh cheese dan guna bahan terbuang buat perhiasan ala hipster.. Sekali makan berdua bill jejak RM140.. Itulah keluhan pelanggan sekarang.. Mahukan kelainan bukanlah lesen untuk membazir. DUIT KITA MARUAH KITA. Jangan suka2 belanja tanpa berkira.

No comments:

Post a Comment