Thursday, January 14, 2016

Pengganas...BUKAN ORANG ISLAM




Sama ada ia disengajakan ataupun tidak.. permasalahan yang menjadikan AGAMA sebagai alasan bukan sesuatu yang baru.

SAYA sendiri pernah menghadiri tamrin dikendalikan beberapa pensyarah yang memuji tindakan pengebom berani mati demi melunaskan apa yang mereka fahami sebagai tindak balas orang Islam yang menggerunkan kuasa besar dunia.

Mereka menggunakan kisah penindasan terhadap orang Islam sebagai sebab utama mengapa perlu diwujudkan gerakan sulit ini.

Namun sebagai orang Islam yang tidak pernah berhenti mengkaji agama ini saya yakin method yang mereka ikrar dan laksanakan amat bertentangan dengan tanggungjawab manusia sebagai khalifah dimuka bumi ini. Mereka ini bertindak dalam keadaan kejahilan dan buta untuk mengenal orang Islam jenis yang bagaimanakah diiktiraf oleh Allah.

Mengambil nyawa sendiri atas perang yang tidak pernah dihalalkan oleh agama. Padahal semua pun tahu syarat ketat dalam agama sebelum seseorang itu layak untuk menumpahkan darah individu yang lain.

Kalau agama pun mereka bergantung pada suapan orang lain. Tidak tergerak untuk mengkaji makna dan isi AlQuran yang semakin mudah untuk difahami dalam apa bahasa sekalipun. Tidak hairanlah AGAMA yang melorongkan mahluk yang hina ini ke SYURGA terhalang dek fitnah yang berterusan oleh mereka yang gagal memahami isi AL QURAN.

No comments:

Post a Comment