Saturday, August 4, 2018

KEPERCAYAAN RAKYAT TERHADAP KERAJAAN SEPATUTNYA RUNTUH



Maaf.. Saya amat tidak berpuas hati dengan keputusan PRK ni. Kepercayaan rakyat terhadap PH sepatutnya sudah runtuh. BN mempunyai banyak kelebihan dan perlu meletakkan strategi yang lebih berani kerana parti itu bukan lagi parti kerajaan. Kemenangan yang berpihak kepada PH membuktikan mereka masih mampu bertahan setelah rakyat tahu apa yang mereka lakukan apabila membentuk kerajaan.

BN dan UMNO mempunyai jentera yang serba kompleks namun masih gagal mencari apakah sebenarnya kemahuan pengundi. Tidakkah mereka melakukan sebarang kajian dan bertindak atas hasil kajian itu. Bagai mana isu2 besar masih tidak dapat dipergunakan sebaiknya untuk menghasilkan impak paling maksimum dalam peti undi?

Apakah strategi yang dijalankan masih lagi ketinggalan berbanding parti lawan atau kerja2 yang dilakukan hanya sekadar cantikkan report kepada pimpinan tanpa sebarang kemahuan untuk menghasilkan keputusan yang benar2 memberi makna atas segala susah payah yang dilakukan?

Sekiranya keadaan ini berterusan tanpa sebarang langkah drastik maka saya lihat PH dapat terus bertahan dan berjaya memujuk pengundi mereka untuk terus mengekalkan kerajaan sedia ada buat masa yang cukup lama.

No comments:

Post a Comment