Thursday, August 29, 2013

Tanda Putera : TEMUI kelemahan DAP



Punyalah macam-macam idea penasihat Perdana Menteri dari sogokan BRIM, jamuan makan besar dan jutaan RM untuk sekolah cina hinggalah muncul PM di iklan raya sambil memukul gendang naga,  sedikit pun tidak gentarkan DAP. TETAPI hanya dengan tayangan filem TANDA PUTERA ini DAP begitu risau dan takut hingga sanggup mengharamkan tayangannya di Pulau Pinang. Satu tindakan yang jelas keterlaluan dan terdesak.

Adalah sangat malang nasib BARISAN NASIONAL kerana mempunyai pemimpin yang dinasihatkan oleh si BODOH dan si TOLOL. Mereka dipersenda dan dipermainkan sehingga hangus beratus-ratus juta ringgit duit kerajaan dibelanjakan untuk pelaburan yang hanya membawa 8% sokongan kaum cina.  Mereka tidak sedarkah apa yang kaum cina mahukan selama ni bukanlah kerajaan yang mendahulukan rakyat mahupun kerajaan yang mengutamakan prestasi? Kerajaan tidak kenalkah dengan siapa mereka berdepan kalau bukan orang yang sama mencetuskan peristiwa rusuhan perkauman 13 Mei 1969? Jika betul kenal, mengapa kuat sangat melayan puluhan isu rekaan tetapi dalam masa yang sama terlalu cermat dan kecut perut untuk menyentuh isu perkauman?  



Bapak segala perkauman ini telah berjaya membawa 92 peratus kaum cina untuk kembali merebutkan negara ini setelah gagal dengan gagasan Malayan Union dan Komunis. 92 peratus cina ini tidak makan dek pujukan PM dengan tarian Oppa Gangnam, laungan lesu satu Malaysia dan kejelitaan gadis Bond Michele Yeoh kerana jiwa mereka telah terikat dek habuan UBAH dan INI KALILAH. Tiada apa lagi yang dapat mengembirakan mereka selain dari kejayaan bangsa cina untuk menggantikan pemimpin Melayu yang selama ini mereka berpura-pura hormat dan bodek. Hatta dengan memanggil pemimpin Melayu sebagai "pembangkang"pun sudah cukup membuatkan mereka termenung puas. Lalu dihari pertama selepas PRU Utusan bertanya "Apa lagi yang Cina Mahu?" ... Saya mahu pula tanya balik "Apa lagi yang Najib boleh bagi?"

Saya amat bersyukur kerana kerajaan telah mengiktiraf usaha kami sebagai bloggers dan facebookers bukan upahan yang membantu menyedarkan kaum Melayu untuk kembali kepada UMNO. Jelas peranan kami yang mencetuskan kebimbangan dan mengingatkan orang Melayu dengan sejarah kebiadapan orang Cina telah menggagalkan usaha mereka mengambil alih negara ini. DAP yang telah yakin untuk ke Putrajaya dengan sokongan padu kaum cina ternyata  kecewa dan tidak menyangka akan kurangnya sokongan orang Melayu kepada sekutu-sekutu mereka.

TANDA PUTERA telah pun sekali lagi menyedarkan kerajaan bersama kegagalan penasihat-penasihat bodoh dan tolol Perdana Menteri, bahawa mereka sangat takut jika orang Melayu terus diperkenalkan dengan sejarah kebiadapan mereka. Biarlah sejarah terus menghambat mereka agar tidak lagi berani mengangkat muka di bumi bertuah ini. 

MESKIPUN sekadar bermain dengan fantasi, kami sangat mendambakan akan hadirnya Pahlawan Melayu Gagah Berani yang akan menebas terus leher mereka jika ada lagi yang terlajak mendongak kelangit. Mereka perlu dihukum, tidak mampu lagi ditahan oleh 8 peratus yang bersama kita. Jika hari ini kita selamat, apa pula jaminan kerajaan bagi anak cucu keturunan kita?...





No comments:

Post a Comment