Thursday, June 5, 2014

Jika RAGU dengan CADBURY, maka tidak usah makan MAGGI mahupun ADABI






JAKIM SUDAH DIBELI... KERAJAAN ADA KEPENTINGAN DALAM CADBURY.. JAKIM CUBA MENUTUP KELEMAHAN SENDIRI... JAKIM MENIPU PENGGUNA ISLAM

Ya maka atas sangkaan di atas lalu jatuhlah hukum CADBURY jadi CADBABI. Maka tidak usah lah makan MAGGI  dan ADABI.. Esok Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani jumpa DNA BABI maka MAGGI di panggil PIGGY, ADABI dipanggil ADA BABI. Penat auditor JAKIM berpeluh jantan naik turun bangunan production, gudang dan loji, Tiba masa nak bagi halal kementerian lain pula lebih dipercayai.

Kelakar bukan orang Malaysia ini? .. Mereka tak tahu .. tak pasti.. rasa-rasa.. Tetapi komennya berjela-jela.. Marahnya air liur habis yang tukang dengar basah muka.. Kaji ? nanti dulu .. yang penting kita belasah dulu.. Yang ditakutkan ADA BABI tetapi perangai sendiri pun tak ubah macam babi. Betullah kata ustad JAKIM, Orang Islam dah lama makan babi. Entah setengah , boleh jadi sudah cukup satu ekor. Kalau tiada JAKIM mahu anak cucu kita pun main sondol-sondol. Sekejap kata JAKIM cuai sekejap kata JAKIM sempurna macam Tuhan.. Habis pemilik sijil nak menipu dibelakang loading bay  pun berpeluh menggigil. 

JAKIM nak kurangkan BABI, bukan maknanya JAKIM  ada maka langsung tidak ada babi. Baru jumpa sebatang berus kecil auditor JAKIM dah nak rampas sijil. Mana mungkin  ada "babi" kata JAKIM sengaja nak suapkan kita BABI?



Apa sudah jadi dengan cara rakyat Malaysia berfikir. Prasangka dan emosi ditempatkan pada tangga paling atas dalam membuat pertimbangan. Langsung tiada kesabaran dalam menantikan jawapan. Lebih selesa serkap jarang dan beriman kepada sangkaan hingga yang halal pun jadi haram. Itukah konsep yang diajar dalam Islam? Hatta Al Quran didatangkan oleh Maha Pencipta bersama penjelasan dan bukti. Segala kebijaksanaan sarjana ketinggian ilmu asatizah hanya tinggal di atas kertas. Yang terkandung dalam minda hanya seperti ruang vakum, sedikit pun tak mampu melakukan proses asas dalam mencerna maklumat. Yang terkeluar itulah dia balik- balik emosi dan sangkaan. 




No comments:

Post a Comment