Thursday, June 28, 2018

MAHATHIR TARIK NAFAS LEGA JIKA BN MENANG




Jika PRU yang lalu BN masih mampu memerintah maka sudah tentu PH dan Mahathir akan MENARIK NAFAS LEGA. Namun hal itu tidak berlaku. Mereka dipaksa untuk bentuk kerajaan yang sampai artikel ini ditulispun mereka masih terumbang ambing dengan barisan kabinet yang belum sempurna.

Kemenangan PH ibarat satu TAMPARAN terhadap parti itu yang sebelum ini cukup lancang mengecam kerajaan dan mendabik dada kononnya mampu melakukan yang lebih baik untuk rakyat.

Apabila mereka membentuk kerajaan maka segala pembohongan dan pendustaan mereka selama ini secara semulajadinya tidak mampu untuk dipertahankan. Mereka kini perlu berdepan dengan realiti mencipta seribu satu alasan untuk menenangkan pengundi yang selama ini terpengaruh dengan propaganda mereka suapkan.

Tuduhan mereka sebelum ini kononnya negara akan muflis kini menghantui mereka. Hari demi hari bergelut dengan prestasi buruk melalui data2 ekonomi membayangkan negara diambang kebankrapan dan masa depan semakin suram.

Mereka masih tercari2 langkah untuk memperbetulkan keadaan sebelum rakyat menerima kesan dan sedar dengan kedudukan ekonomi semasa. Kelihatan tiada tanda2 pemulihan akan berlaku kerana pelabur sebelum ini amat yakin dengan cara pentadbiran kerajaan BN dan tidak mahu letakkan risiko kepada individu2 yang baru nak bertatih dan seorang tua yang hanya tahu melepaskan dendam kesumatnya.

No comments:

Post a Comment