Friday, June 29, 2018

APABILA PENJAHAT DAPAT KUASA



Saya nak ingatkan orang2 yang mengemudi kerajaan sekarang ini adalah orang2 yang tidak amanah, suka berbohong, sanggup menginaya dan mengaibkan orang lain.

Satu ciri2 peribadi yang tidak patut diangkat jadi pemimpin. Apatah lagi menjaga keadilan dan perbendaharaan negara.

Ciri2 manusia yang semakin ditolak oleh masyarakat global kerana tidak menepati etika. Sanggup berbuat apa saja dengan melanggar hak perundangan dan kemanusiaan. Jauh sekali mahu menghormati perlembagaan negara dan rakyat raja berdaulat.

Kebanyakkan mereka dahulunya adalah pengkhianat.. Pemberontak.. Sanggup memalukan negara sendiri dengan cerita bohong dan kotor.. Yang sepatutnya jika digunapakai undang2 terhadap mereka sudah tentu tidak layak lagi berkeliaran bersama orang merdeka.

Mereka kini menjadi kerajaan yang mengawal pelbagai agensi penguatkuasaan yang boleh sahaja memangsakan sesiapa. Keadilan dan kemanusiaan adalah mengikut takrifan dan kehendak mereka. Mereka tiada kepentingan untuk menjaga nama baik rakyat dan negara ini. Golongan yang susah dan miskin menjadi bebanan mereka. Taukey dan golongan kaya raya adalah keutamaan mereka.


MAKA fahamilah jenis kerajaan yang macam mana  kita ada jika ia dikuasai oleh orang2 sebegini..

No comments:

Post a Comment