Tuesday, May 15, 2018

AWAN GELAP DI PAGI 9 MEI




Perkataan yang paling kerap di ulang2 oleh netizen sebaik sahaja tewasnya kerajaan pimpinan Dato Seri Najib Tun Razak ialah..

#FITNAH

Bagaimana rakyat dinegara ini terlalu mudah termakan fitnah. Lemahnya pertimbangan dan ceteknya akal fikiran hingga sanggup memangsakan pemimpin yang sekian lama bertungkus lumus memastikan setiap lapisan kumpulan rakyat dibawah pimpinannya menikmati hasil kemakmuran negara.

Boleh disimpulkan pada pagi 9 Mei yang lalu cahaya kebenaran hampir tidak sampai ke muka bumi. Ia dihalang oleh awan gelap fitnah menyelubungi sepanjang persisiran pantai barat semenanjung.

Awan gelap ini terlalu berat tidak lagi mampu untuk ditolak angin. Ia terus mengumpulkan kandungan fitnahnya hingga tidak ada sejalur pun cahaya dapat melepasinya.

Apabila sampai di daerah yang dilimpahi sinaran cahaya, mereka menekupkan muka dan telinga. Terus berjalan tanpa melihat terangnya cahaya. Apatah lagi mahu melihat wajah sendiri dicerminan.

Kini awan gelap tadi telahpun bertukar hujan membasahi bumi.. Giliran sang mentari melimpahkan cahaya. Tidak ada satu daerahpun terhalang dari menerima cahayanya. Mereka tidak dapat lari daripadanya. Kini mereka dipaksa untuk berfikir. Cuba menjawab dan menilai semula adakah jawapan sebelum ini masih sama.

Tidak... Tidak sama..

Dulu tidak mahu siasat.. Tak mahu dengar penjelasan.. Tak kisah sungguhpun ada yang sanggup berterus terang.. Yang dibawa bekal sampai ke peti undi hanyalah sangkaan semata mata... Kini telah jelas semuanya..  Apa tidaknya, ia datang dari pihak yang kamu sangat percaya hingga segala kotoran fitnah kamu sanggup terima daripadanya..










No comments:

Post a Comment